Dead Island - zombie w raju

Raj przeradza się w prawdziwe piekło - tak właśnie rozpoczyna się Dead Island, nad którym pracują programiści z polskiego studia Techland. Na tegorocznym GDC ujawnionych zostało wiele ciekawych szczegółów dotyczących tego tytułu. Przedstawiamy Wam najważniejsze z nich.

O czym mowa? Mowa o Dead Island, nowym survival horrorze. Przez producenta gra ta klasyfikowana jest jako "zombie-slasher-action" RPG.

Gdzie mieliśmy okazję to zobaczyć? Nasi koledzy zza oceanu mieli przyjemność obejrzeć specjalny pokaz gry na prywatnym pokazie zorganizowanym w trakcie trwania Games Developer Conference. W pokoju ściany ozdobione zostały krwawymi odciskami dłoni i tropikalnymi meblami.

Co wiedzieliśmy przed pokazem? Zupełnie nic. Oczywiście zapoznaliśmy się wcześniej z oficjalnym trailerem, który na wielu graczach zrobił tak niesamowite wrażenie.

Czego się dowiedzieliśmy?

- Dead Island wprowadza w główny wątek przygodowy sporą dawkę realizmu. Ludzie na wyspie to turyści, więc nikt nie pojawił się tu uzbrojony po zęby. W grze, jedyną możliwością przetrwania jest walka przy pomocy całkowicie przypadkowych przedmiotów, które można znaleźć w tropikalnym ośrodku wypoczynkowym. Mogą to być więc takie bronie jak wiosło czy... klucz. Nawet pistolet znajdujący się przy zwłokach policjanta nie wystarczy na długo. W Dead Island nie znajdziesz ton amunicji walających się po wyspie i czekających na znalazcę.

- Dead Island jest grą charakteryzującą się tzw. open - world gameplay (otwartym światem rozgrywki), co znaczy że to Ty będziesz decydował jak potoczą się losy Twojego bohatera. Od gracza zależy jak rozwiną się sytuacje, w jaki sposób zakończy rozpoczęte questy i tak dalej. Mimo, że teoretycznie należałoby pomóc tym, którzy przetrwali krwawą masakrę to nie zawsze będziesz musiał postępować w ten właśnie sposób. Po wyspie poruszać się możesz jak tylko chcesz. Pod warunkiem, że uda Ci się przebić przez hordy zombie.

- Elementy RPG w Dead Island przemycone są przy pomocy drzewek umiejętności, które mogą być aktywowane gdy Twój bohater zdobędzie odpowiedni poziom doświadczenia. Większość fabuły to wykonywanie questów - wiele z nich to misje, które będą odgrywały kluczową rolę w przetrwaniu.

- Zajmowanie bezpiecznych domów i udostępnianie ich tym, którzy przetrwali i nie są odporni na infekcję, jest niezwykle ważne. Z każdą nowo odkrytą lokacją, coraz więcej ocalonych będzie w stanie Ci pomóc (zadania, przedmioty, doświadczenie).

- Mimo, że w Dead Island będzie możliwość łączenia przedmiotów w celu tworzenia nowych broni, to nie spodziewajcie się, że skonstruujecie "motocykl z wyrzutnią rakiet". Ulepszenia broni będą subtelne, jak na przykład kombinacja noża z materiałem wybuchowym da nam bombę, która przyczepi się do dowolnego obiektu.

- Niestety, nie będziesz mógł nosić swojego ulubionego oręża przez całą grę. W Dead Island będzie obowiązywał system "niszczenia się broni". Znaczy to mniej więcej tyle, że będziesz zmuszony cały czas poszukiwać nowych rozwiązań. Dostaniemy jednak możliwość naprawy ulubionych przedmiotów. W niektórych miejscach znajdą się bowiem warsztaty.


Zobacz również