Dell: nie tylko komputery

Prezes koncernu potwierdził, że Dell zamierza sprzedawać pod własną marką drukarki i urządzenia PDA. Zarząd firmy w dalszym ciągu nie przedstawił jednak konkretnych planów związanych z wejściem koncernu na nowe rynki.

Dell zamierza sprzedawać nie tylko własne drukarki lecz także urządzenia PDA. W miniony czwartek potwierdził to Michael Dell - prezes koncernu. Zarząd firmy do tej pory nie ujawnił szczegółów dotyczących planowanego wejścia Della na nowe rynki. Zdaniem analityków - w zakresie sprzedaży drukarek - koncern mógłby konkurować w dwóch segmentach: tanich modeli atramentowych i dużych urządzeń laserowych przeznaczonych na rynek korporacyjny.

Prawdopodobnie Dell oferowałby pod własną marką drukarki Xeroxa lub Lexmarka - to właśnie te firmy wymienia się jako potencjalnych parterów koncernu. Dell wcześniej wykluczył jednak możliwość bezpośredniego przejęcia firmy Lexmark.

Zamiar poszerzenia oferty i poszukiwanie nowych rynków ma na celu wzmocnienie pozycji firmy wobec połączonych sił HP i Compaqa. Dell już obecnie sprzedaje urządzenia DPA innych producentów. Firma dokona jednakże premiery własnego palmtopa z system Pocket PC - mającego stanowić konkurencję dla modeli iPaq. PDA marki Dell będzie pozycjonowany jako urządzenie dla odbiorców korporacyjnych. Specjaliści przewidują, że Dell zainteresowany będzie produkcją palmtopów z segmentu high-end - opartych na platformie XScale Intela i wyposażonych standardowo w moduły bezprzewodowej transmisji danych.

Według niepotwierdzonych informacji, nowe linie produktów marki Dell mają pojawić się na rynku jeszcze w IV kw. br.


Zobacz również