Dell przeprasza za wprowadzanie klientów w błąd. Chodzi o karty graficzne

Podczas zamawiania biznesowego komputera OptiPlex firma Dell wprowadzała klientów w błąd niesłusznie sugerując, że jakość wyświetlanego pulpitu dramatycznie spada podczas korzystania ze zintegrowanych układów graficznych. Dzisiaj przeprasza za tę sytuację.

Klientom biznesowym zamierzającym kupić komputer z rodziny OptiPlex, którzy podczas wyboru chipsetu graficznego klikali w link "Pomóż mi wybrać" ukazywała się grafika wyraźnie sugerująca, że zintegrowane karty graficzne dają zdecydowanie gorszy obraz od ich samodzielnych, znacznie wydajniejszych odpowiedników.

O ile jednak faktycznie np. w grach, czy przy obsłudze aplikacji graficznych różnice takie mogą być ogromne, o tyle wspomniana grafika ewidentnie wprowadzała klientów w błąd. Przedstawiała ona bowiem dwa identyczne monitory, na których wyświetlany był jedynie pulpit. Na jednym z nich, do którego sygnał wideo dostarczała wysokiej jakości karta obraz był bardzo ładny, natomiast na drugim, współpracującym ze zintegrowanym układem graficznym, obraz był okropnie rozmazany.

Oczywiście nic takiego w rzeczywistości nie występuje. W przypadku niemal każdej karty graficznej dostępnej na rynku możemy bowiem oczekiwać wyświetlania porównywalnie wyglądającego pulpitu.

Firma Dell usunęła już porównawczą grafikę i przeprosiła klientów za wprowadzanie w błąd:

"Dell dokłada starań, aby pomóc klientom w podjęciu najlepszej decyzji podczas zakupów. Nigdy nie było naszym zamiarem wprowadzanie klientów w błąd i przepraszamy za to zamieszanie."


Zobacz również