Detal w górę

Coraz więcej klientów jest zainteresowanych ofertą wirtualnych salonów samochodowych.

Amerykański Urząd ds. Handlu podał, że według jego badań trzeci kwartał bieżącego roku przyniósł wzrost sprzedaży za pośrednictwem Internetu o 15,3%. W minionym okresie obroty handlu elektronicznego osiągnęły wartości blisko 6,5 mld USD. Według oceny amerykańskiego podsekretarza ds. handlu, Roberta Shapiro, amerykańscy konsumenci coraz śmielej korzystają z możliwości dokonywania zakupów przez sieć.

Na rynku amerykańskim najdynamiczniej rozwija się obecnie internetowa sprzedaż książek oraz samochodów. W świetle tych danych nie dziwi decyzja szwedzkiego koncernu Volvo, którego nowy model samochodu - S60 - będzie reklamowany w USA wyłącznie w sieci.

Dane urzędu publikowane są na podstawie badania reprezentatywnej próbki 12 000 firm, zajmujących się detaliczną sprzedażą towarów i usługi w sieci. W analizach nie brano pod uwagę firm turystycznych, sprzedających bilety lotnicze, czy działających w sieci firm brokerskich.


Zobacz również