Deus Ex 2 Invisible War

J.C. Denton będzie miał następcę. W nowej odsłonie gry zmiany są duże - nieliniowa fabuła, dynamiczne oświetlenie i jeszcze większa interakcja z otoczeniem oraz postaciami.

J.C. Denton będzie miał następcę. W nowej odsłonie gry zmiany są duże - nieliniowa fabuła, dynamiczne oświetlenie i jeszcze większa interakcja z otoczeniem oraz postaciami.

Cyberpunkowy Deus Ex zrobił ogromną karierę, jak łatwo więc można przewidzieć, musiał doczekać się sequela. Tym razem głównym bohaterem/bohaterką (do wyboru) jest podrasowana nanotechnologią agentka imieniem Alex D. Nie tylko jej płeć zależy od decyzji gracza - wybierzesz także jej wygląd i zestaw "dopalaczy", które będzie mieć do dyspozycji. Pojawią się także znani z poprzedniej części bracia J.C. i Paul Denton, a także kilka innych postaci. J.C., w którego wcielał się gracz w pierwszym Deusie Ex, tym razem będzie mentorem bohatera dwójki. Dla graczy, którzy nie mieli do czynienia z poprzednią częścią Invisible War, autorzy przygotowali rozbudowany tutorial.

Alex Denton w ogniu walki. W Deus Ex 2: Invisible War system starć został bardzo zmodyfikowany.

Alex Denton w ogniu walki. W Deus Ex 2: Invisible War system starć został bardzo zmodyfikowany.

To nie koniec zmian, jakie nastąpią - można powiedzieć, że to dopiero wierzchołek góry lodowej. Rozbudowano SI bohaterów niezależnych, dając ci większe możliwości uniknięcia walki - działań dyplomatycznych, szpiegowskich i tak dalej. Większy nacisk położono na klimat i interakcje z postaciami oraz nieliniowy przebieg rozgrywki. Oznacza to większe pole do popisu dla osób, które przedkładają rozum nad pięści lub broń. Jeśli jednak dojdzie do starcia, przekonasz się, że cała walka i korzystanie ze specjalnych zdolności zostały zmodyfikowane.

W dwójce dużo większy nacisk położono na realizm otoczenia. Wprowadzono dynamiczne oświetlenie, na którego zmiany będą reagować postacie. Podobnie sprawy mają się z dźwiękiem, który również będzie wpływał na reakcje bohaterów niezależnych (czyli nie będą oni głusi). Przedmioty mają się zachowywać zgodnie z prawami fizyki - można się spodziewać na przykład rykoszetujących pocisków. Zwłoki nie będą znikać, może się zatem zdarzyć, że po większej jatce Alex D. będzie musiał(a) uważać, gdzie staje. Jak zatem widać, zmiany względem poprzedniej części są wyraźnie i stanowią duży postęp. Mamy tę grę na oku.

Deus Ex 2

Gatunek: FPP/RPG

Producent: Ion Strom

Premiera: jesień 2003

Wrażenia: świetne


Zobacz również