Diablo 2 (Barbarzyńca)

Barbarzyńca jest postacią, która potrafi zadać najwięcej obrażeń podczas walki wręcz. Nie mając do swojej dyspozycji łuku jak Amazonka, lub przybocznej armii jak Nekromanta, może on polegać wyłącznie na sile własnych rąk.

Barbarzyńca jest postacią, która potrafi zadać najwięcej obrażeń podczas walki wręcz. Nie mając do swojej dyspozycji łuku jak Amazonka, lub przybocznej armii jak Nekromanta, może on polegać wyłącznie na sile własnych rąk.

Grając Barbarzyńcą, oczywiste jest, że często będziesz obrywał. Na szczęście niewielu przeciwników będzie w stanie wytrzymać z tobą dłuższą wymianę ciosów. Dlatego dobrze jest rozwijać te umiejętności, które zwiększą ilość zadawanych przez ciebie obrażeń.

Najważniejsze dla tej postaci są siła i żywotność (w tej właśnie kolejności), i na rozwój tych cech trzeba poświęcić możliwie najwięcej punktów. Nie można jednak zapomnieć o zręczności, bez której na nic nie przyda ci się twoja oszałamiająca siła (ponieważ spadnie współczynnik ‘Skuteczność ataku’). Najmniej ważne dla Barbarzyńcy są umiejętności magiczne, i do ich rozwoju nie powinno przykładać się zbyt wiele wagi.

Często dobrze jest mieć odłożone kilka punktów statystyk, gdyż nic nie jest bardziej irytujące, niż sytuacja, kiedy brakuje ci zaledwie kilku punktów danej cechy, by skorzystać ze świeżo znalezionego przedmiotu.

Jeśli nie grasz w najtrudniejszym trybie, nie spiesz się z wydawaniem punktów umiejętności. W przeciwieństwie do innych postaci, Barbarzyńcy nie stanie się nic złego, jeśli wszystkich punktów nie wyda od razu, i zachowa je na umiejętności z wyższych poziomów. Wybór umiejętności należy jak najdłużej odwlekać, a najwięcej cierpliwości należy okazać przy wyborze umiejętności z dziedziny Mistrzostwa Bitewne.

Podczas rozdzielania punktów umiejętności należy pamiętać że Diablo II jest grą długą, i dlatego trzeba starać się myśleć o przyszłości. Wydając zbyt wiele punktów na umiejętności z niższych poziomów łatwo możemy utrudnić sobie późniejszą grę. Ponieważ na początku rozgrywki, do walki nie są potrzebne ci żadne praktycznie umiejętności, na te słabsze nie wydawaj więcej niż po jednym punkcie.

Jeśli zamierzasz często grać samemu, nie rozwijaj umiejętności Okrzyk. Korzyści płynące z wykorzystania go mogą przydać się gdy grasz w drużynie, ale w przeciwieństwie do Aury Paladyna, nie przynoszą żadnych korzyści podczas gry solo. Grając Barbarzyńcą skup się na zwiększaniu ilości zadawanych obrażeń i swojej odporności na ataki innych. Skowyt jest bardzo przydatną pierwszo -poziomową umiejętnością, jednak nie warto wydawać na nią więcej niż jeden punkt. Podobnie sprawa ma się z Drwiną. Umiejętności Odnajdywanie Mikstur i Odnajdywanie Przedmiotów również są bardzo przydatne, lecz podobnie jak na poprzednie, nie warto wydawać na nie więcej niż po jednym punkcie. Sztuczka polega na tym, że trzeba cierpliwie przeczekać te wszystkie początkowe umiejętności, i zachować sobie punkty na później. Gdy tylko wykorzystasz Ponury Totem w walce, zobaczysz, że opłacało się trochę poczekać.

Kilka z Umiejętności Bitewnych, może okazać się naprawdę przydatnych. Trudno jest obejść się bez należącego do nich Podwójnego Uderzenia. Jest to umiejętność naprawdę pożyteczna, a poza tym, bez nauczenia się jej, nie można opanować Szału Bitewnego, który jest kolejnym nieodzownym etapem rozwoju Barbarzyńcy. Bardzo dobrze jest też nauczyć się umiejętności Atak z Wyskoku, która często może wydostać cię z niejednej opresji, bądź pomóc ci w zdobyciu odległej pozycji.

Najbardziej pożytecznym zestawem umiejętności Barbarzyńcy są Mistrzostwa Bitewne. Dają one olbrzymie bonusy do współczynników ataku i obrażeń zadawanych wybraną bronią. Niestety, jeśli zaczniesz wydawać punkty na mistrzostwo we władaniu jedną z broni, zaraz będzie ci się wydawać, że ciągle znajdujesz porządny oręż jedynie innego typu. Dlatego też, warto jest odłożyć sobie punkty umiejętności, aż do czasu gdy znajdziesz broń, która naprawdę ci odpowiada.

Kolejną rzeczą, którą trzeba rozważyć przed wyborem jednego z Mistrzostw Bitewnych, jest prędkość broni. Broń drzewcowa może z początku wydawać się najlepsza, gdyż zadaje ona największe obrażenia, ale równowaga pomiędzy siłą ataku, a jego szybkością najlepiej zachowana jest wśród mieczy, toporów, lub buław. Pomimo, że topór wydaje się być bardziej stylowy, radzę jednak wybrać miecz. Gdy zdobędziesz już umiejętność Podwójne Uderzenie (6 poziom), żadna inna broń nie dorówna potędze oburęczności, a Barbarzyńca, który w każdej ręce dzierży dość szybki oręż, staje się naprawdę groźny.

Wśród Mistrzostw Bitewnych, znajdują się również dwie inne bardzo przydatne umiejętności: Skóra z Żelaza i Wrodzona Odporność. Pierwsza z nich polepsza ogólną obronę, a druga zwiększa odporność na obrażenia elementarne, i to w dodatku bez konieczności uszczuplenia zapasów Many.

Ponieważ często będziesz obrywał, potrzebny ci będzie skuteczny sposób leczenia się. Najlepiej do tego celu nadają się bronie, które część życia odebranego przeciwnikowi, przekazują tobie. Innym dobrym orężem, dzięki któremu będzie ci łatwiej przeżyć, są bronie zadające obrażenia zimnem. Spowalniają one przeciwnika na tyle długo, byś mógł go spokojnie pozbawić życia. Przydadzą ci się też przedmioty zwiększające odporność na zimno, lub skracające jego działanie. Dobrze jest też mieć przy sobie coś, co przyspiesza czas dojścia do siebie po otrzymaniu ciosu. Broń, w której nazwie pojawiają się słowa 'szybkości' jest bardzo zwrotna, i dobrze jest jeśli mamy oręż właśnie tego typu. Przydatne są również przedmioty, dające ci zdolność regeneracji. Grając Barbarzyńcą, nie warto natomiast zwracać uwagi na przedmioty wywołujące strach, lub odrzucające przeciwnika do tyłu, gdyż powinno nam zależeć właśnie na bliskości wrogów, a nie na ich ściganiu.

Niezależnie od tego, czy gramy sami, czy w drużynie strategia dla Barbarzyńcy pozostaje zawsze ta sama - dogonić i zabić. Żaden przeciwnik nie przetrwa starcia z umiejętnie kierowaną postacią tej klasy.


Zobacz również