Direct3D 10 w WINE już w 2009 - Windows XP będzie w tyle względem Visty i... Linuksa?

W najnowszym wydaniu elektronicznego newslettera World Wine News pojawiła się ciekawa informacja. Alexandre Julliard, szef Codeweavers ds. technologii, zadeklarował, że chciałby, by obsługa Direct3D 10 pojawiła się już w WINE 1.2, w 2009 roku.

Nad WINE 1.0 pracowano przez 15 lat: pracę nad narzędziem rozpoczęto w 1993 r., w czasie gdy system Windows 3.1 zaczynał być już szeroko wykorzystywany.

Ostateczny termin publikacji WINE 1.2 wyznaczono na 2023 rok, ale Alexandre Julliard obiecał, że oprogramowanie pojawi się znacznie szybciej - być może nawet w połowie 2009 roku. W tej wersji szef Codeweavers chciałby zobaczyć silnik DIB, sterownik Quartz, obsługę USB (wsparcie dla iPodów itd.) oraz 64-bitowego adresowania.

Co jednak najważniejsze dla miłośników gier, chciałby zapewnić użytkownikom WINE 1.2 kompatybilność z Direct3D 10. Gdyby mu się udało, z punktu widzenia rozrywki 3D, Windows XP stałby się momentalnie archaicznym i zacofanym systemem operacyjnym w porównaniu do Visty i... dystrybucji Linuksa.


Zobacz również