DirectX 10.1 w Far Cry 2?

Serwis Fudzilla poinformował, że dodarł do źródeł według których gra komputerowa Far Cry 2 w pełni wykorzysta DirectX 10.1. Jest to o tyle ciekawe, że DirectX 10.1 oficjalnie nie jest wspierany przez firmę. Może się więc okazać, że a całej sprawie bardzo zyska ATI.

Redaktorzy serwisu Fudzilla oznajmili, że dotarli do źródeł, które wskazują, że gra Far Cry 2 w pełni wykorzystuje możliwości DirectX 10.1. Jednocześnie dodano, że choć Nvidia nie wspiera biblioteki, to bacznie obserwuje grę, podobnie jak w przypadku premiery Crysis od EA. Far Cry 2 jest również objęty jest inicjatywą TWIMTBP (The Way It's Meant To Be Played) firmy Nvidii.

Jednocześnie ATI opublikowało poprawkę do sterowników karty Radeon HD 4870 X2. Aktualizacja ma znacznie poprawić wydajność gry i sprawić, że na wymienionym sprzęcie będzie ona działała znacznie lepiej niż na konkurencyjnej GeForce GTX 280.

Znakomitym uzupełnieniem dla tej wiadomości jest test serwisu PCGH, który sprawdził wydajność gry na różnych kartach graficznych i procesorach. Wiadomo również, że shooter sam w sobie zawierać będzie zaawansowane możliwości testowania sprzętu użytkownika (oddzielne plansze i ocena).

Far Cry 2 pojawi się w sprzedaży już jutro w Ameryce Północnej (21 października). w piątek gra trafi również do Europy (24 października).

Far Cry 2 to wielki następca słynnego hitu sprzed lat. Wiadomo, że jedną z głównych cech tytułu ma być rewelacyjna oprawa graficzna. Programiści z Ubisoft Montreal przygotowali na potrzeby gry specjalny silnik "dunia engine". Dunia oferuje w pełni zniszczalne środowisko, znakomite efekty specjalne związane z wymianą ognia, efekty pogodowe, a także cykl dnia i nocy, nieskryptowane AI przeciwników i wiele więcej.

Zainteresowanym przedstawiamy oficjalne, minimalne wymagania sprzętowe gry: Pentium 4 3.2 Ghz/Pentium D 2.66 Ghz/AMD Athlon 64 3500+ lub lepsze, 1 GB RAM, NVidia 6800/ATI X1650 lub lepsze (Shader Model 3 i 256 MB pamięci karty graficznej) oraz 12 GB miejsca na dysku.


Zobacz również