DirectX 12 w Windows 10 - pierwsze wyniki wydajności napawają optymizmem

Zapowiedziany na jesień tego roku Windows 10 będzie nie tylko systemem do pracy. Oprogramowanie Microsoftu przeznaczone będzie też dla graczy. Wydajność w przyszłych grach ma zapewnić DirectX 12.

Windows 10 zadebiutuje na szerokiej gamie urządzeń. Oprócz sprzętów przenośnych, takich jak smartfony, tablety i notebooki, to samo oprogramowanie będzie dostępne na komputerach stacjonarnych oraz na konsoli Xbox One.

Jak obiecał na początku roku podczas prezentacji Windows 10 sam Phil Spencer, gracze korzystający z komputerów stacjonarnych będą mogli cieszyć się na swoim sprzęcie wybranymi funkcjami z konosli Xbox One. Możliwe będzie nawet połączenie graczy konsolowych z użytkownikami PC.

Za wydajność gier w Windows 10 będzie odpowiadał DirectX 12. Zapewni on szybsze działanie kodu przez wyeliminowanie wąskiego gardła DirectX 11 związanego z dostępem do mocy procesora. Serwis Anand Tech sprawdził jak prezentuje się wydajność w demie Star Swarm.

DirectX 12 będzie częścią systemu Windows 10

DirectX 12 będzie częścią systemu Windows 10

Demo przygotowało studio Oxide Games na bazie swojego silnika Nitrous. Z początku było ono zaprojektowania do sprawdzania wydajności API od AMD o nazwie Mantle. Teraz w Star Swarm dodano również możliwość sprawdzania wydajności DirectX 12.

Chociaż DirectX 12 nie jest w pełni gotowe, już teraz zapewnia wyraźnie lepszą wydajność niż poprzednik. Oznacza to, że Microsoft spełnia swoje obietnice dotyczące znacznej poprawy względem DirectX 11. Testów dokonano z użyciem sterowników WDDM 2.0 na takich kartach graficznych jak Nvidia GTX 980, GTX 750 Ti i GTX 680 oraz AMD R9 290X, R9 285 i R0 260X.

źródło: anandtech.com


Zobacz również