DirectX 12 zadebiutuje razem z Windows 10

Microsoft podzielił się kilka dni temu ze światem informacjami na temat swojego nadchodzącego systemu operacyjnego. Jedną z nowości ma być wprowadzenie razem z nim bibliotek DirectX 12.

Przygotowane przez Microsoft wydanie Windows 10 Enterprise Technical Preview to bardzo okrojona wersja rozwojowa oprogramowania giganta z Redmond. Nowa wersja najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie dla komputerów będzie rozwijana przez najbliższe kilka miesięcy i dopiero w połowie 2015 roku zadebiutuje jako skończony produkt.

Firma Satya Nadelli planuje wraz z Windowsem 10 wprowadzić też nowe biblioteki DirectX, ale nie trafiły one do pierwszego wydania Technical Preview. Pojawią się dopiero na późniejszym etapie prac nad nowym systemem. Dobrą wiadomością jest natomiast to, że wcześniejszy dostęp do DX12 dostaną twórcy gier.

Wcześniejszy dostęp do DirectX 12 ma pozwolić deweloperom na przygotowanie się do premiery nowej wersji systemu Windows. Będą mogli zajrzeć w biblioteki DX12 oraz dołączoną do nich dokumentację. Jeśli wykorzystają szansę, to w dniu premiery Windows 10 gracze będą mogli wykorzystać wzrost wydajności. Ogłoszono też wsparcie DirectX 12 przez Unreal Engine 4.4.

Inżynierowie z Microsoftu przekonują, że DX12 zapewni zwiększenie wydajności gier pisanych z myślą o komputerach stacjonarnych i laptopach. Mniejszy narzut na procesor ma prowadzić do zwiększenia liczby klatek na sekundę. Niewiadomą jak na razie pozostaje jednak to, czy DirectX 12 trafi do systemów Windows 7 i Windows 8, czy będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy Windows 10.

źródło: blogs.msdn.com


Zobacz również