Do Japonii na zakupy

Japonię odwiedzają głównie turyści z Azji, a przyciąga ich już nie kultura i zabytki ale zakupy sprzętu elektronicznego i ubrań.

Japończycy przez wiele lat wydawali znaczne kwoty podczas zagranicznych podróży, a teraz mieszkańcy innych krajów azjatyckich najwyraźniej im się odwzajemniają - wynika z badania Japan National Tourist Organization.

Niemal 35% turystów odwiedzających Japonię deklaruje zakupy jako najważniejszy motyw. Po raz pierwszy od 2003 r. ten powód wyprzedził chęć poznania tradycyjnej kultury i zwiedzenia zabytków.

Turyści z Korei Południowej, Chin, Tajwanu i Hong Kongu wymienili zakupy wśród trzech najważniejszych powodów odwiedzania Japonii, obok gorących źródeł i restauracji. Ponad 71% turystów z Hong Kongu odwiedziło Japonię w celu zakupów. Statystyczny turysta wydaje 280 tys. jenów (2,4 tys. USD) podczas wizyty w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Natomiast dla turystów z USA i Wielkiej Brytanii największą japońską atrakcją pozostaje tradycyjna kultura i styl życia.

Jednak ponad połowa turystów azjatyckich odwiedziła Japonię więcej niż dwa razy, wobec 15-30% turystów z Zachodu, którzy mają dalszą drogę do pokonania. Japonia chciałaby do 2010 roku przyciągać 10 mln zagranicznych turystów, niemal dwukrotnie więcej niż w 2003 roku. W ubiegłym roku, jak wynika z danych rządowych, Japonię odwiedziło 8,1 mln obcokrajowców, z czego niemal 5 mln w celach turystycznych.


Zobacz również