DoCoMo walczy ze spamem

Jednym z największych problemów klientów japońskiego operatora telefonii komórkowej, NTT DoCoMo, jest odbieranie niechcianych e-maili, zwanych potocznie "spamem". Przedstawiciele firmy postanowili pozwać do sądu ich nadawców.

Jeden z największych japońskich operatorów telefonii komórkowej, firma NTT DoCoMo, poinformowała o planach wyeliminowania tzw. spamu (czyli otrzymywania niechcianych e-maili, np. reklam). Problem ten dotyczy klientów firmy, korzystających z usługi I-Mode, umożliwiających odbieranie poczty przy użyciu telefonu komórkowego. Recepta jest prosta: DoCoMo będzie pozywać do sądu nadawców spamu.

Autorzy spamu nie mają trudnego zadania - adres e-mailowy abonenta z reguły pokrywa się z numerem jego telefonu. To pozwala wysyłać na ich skrzynkę pocztową setki wiadomości. Problem w tym, że abonenci muszą płacić za ich odbieranie - stąd skargi. Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy do przedstawicieli firmy zgłosiło się ponad 100 tys. klientów, skarżących się na zasypywanie ich skrzynek e-mailowych niechcianymi wiadomościami. Do tej pory firma DoCoMo "namierzyła" ponad 30 osób zasypujących skrzynki użytkowników I-Mode niechcianymi e-mailami. Przedstawiciele operatora liczą, że nakazami sądowymi uda się zmusić je do zaniechania tego procederu. Ich zdaniem, przesyłanie spamu jest naruszeniem prawa.

Innym sposobem na walkę ze spamem ma być zaoferowanie abonentom rozbudowanych możliwości konfigurowania ich konta - dzięki temu możliwe będzie ignorowanie wiadomości pochodzących od niektórych nadawców. Firma chce również ograniczyć koszty otrzymywania e-maili (za odbieranie poczty trzeba bowiem płacić), przyznając klientom możliwość odebrania 100 e-maili miesięcznie za darmo.


Zobacz również