Dungeon Siege III - nowa historia wspaniałego świata fantasy

Obsidian Studios zmienia konwencję swojej twórczości w kierunku nieznanego gatunku i otoczenia: świata podrzynaczy gardeł Dungeon Siege.

Dungeon Siege III to zupełnie nowe otwarcie. Będziemy tu mieli do czynienia z wieloma zmianami w porównaniu do dwóch pierwszych odsłon tego RPG'a akcji. W Dungeon Siege II, zaczynamy jako wojownik, który zostaje zmuszony do zabijania na zlecenie mrocznego lorda Validisa. W Dungeon Siege III otrzymujemy natomiast bohatera z niezwykle wyraźną przeszłością. Zmiana w narracji, a właściwie skupienie się na niej, nie powinno być zatem zaskoczeniem.

Obsidian Studios - dom gier RPG powstały niczym feniks z popiołów. Składa się on z części ludzi z Black Isle Studios (znane z Fallout oraz Planescape: Torment). Widać zatem na pierwszy rzut oka, że jest to firma, która cieszyła się niegdyś zasłużoną sławą. Teraz cała gloria oraz talent do tworzenia ciekawych historii spływa na Obsidian Studios.

Trzecia część Dungeon Siege zaczyna się 30 lat po wydarzeniach, w których braliśmy udział w Dungeon Siege II (zniszczenie potęgi Mrocznego Czarnoksiężnika). Królestwo Ehb tonie w ogniu wojny domowej jaka wybuchła na skutek śmierci króla i powstania wywołanego przez potężnego, żądnego władzy wojownika. Cała historia zaczyna się od dramatycznych wydarzeń, w których Dziesiąty Legion praktycznie przestaje istnieć. To właśnie w tym momencie gracz zajmuje dane mu miejsce. W moim wypadku (jednogodzinna wersja demo w wersji alfa) grywalną postacią był Lucas, syn ostatniego z mistrzów Dziesiątego Legionu, jak również jeden z Dzieci Legionu. Wojownik ten jest "Obrońcą" (czymś w rodzaju tanka), który jechał na spotkanie z innymi Dziećmi Legionu lecz sprawy potoczyły się całkowicie nie po jego myśli. Bohater nasz musiał bowiem uciekać przed czyhającymi na niego najemnikami Lescanzi.

Osobą odpowiedzialną za fabułę w Dungeon Siege III jest George Ziets, guru twórczości w Obsidian Studios. Człowiek ten stworzył historię świetnego Neverwinter Nights II: Maska Zdrajcy (tytuł ten uważany jest przez wielu za jedną z najlepszych gier RPG od czasów Planescape: Torment). W przypadku Dungeon Siege III Ziets spotkał się z podwójnym wyzwaniem: stworzeniem fabuły o objętości Biblii z małego wstępu przygotowanego przez Gas Powered Games oraz z faktem pracy nad nieznanym sobie gatunkiem, RPG-iem akcji.

Dungeon Siege III

Dungeon Siege III

"Wszechświat Dungeon Siege posiada więcej podstaw fabularnych, niż mogłoby się powszechnie wydawać. Jasne, nie ma sterty podręczników i książek, jednak istnieje całkiem zadowalająca ilość szczegółów dotyczących samej historii. Te, nie były dotychczas ukazywane fanom" - mówi Ziets. "Pozwolono mi również na rozwinięcie istniejącego materiału, więc napisałem przeszło stu stronnicowy podręcznik, całkowicie od podstaw. Opisuje on królestwo Ehb w dniu dzisiejszym. Dało to całej ekipie całkiem spore pole manewru. Nie powiedziałbym zatem, że narracyjna część projektowania gry Dungeon Siege była jakoś specjalnie trudna".


Zobacz również