E-commerce B2B nie przestaje rosnąć

Według BizRate, w III kwartale br. sprzedaż w amerykańskim e-commerce B2B była o 24% wyższa niż przed rokiem i tyle samo wzrosła licząc trzy kwartały razem. Detal internetowy staje się bardziej detaliczny, większość kupujących stanowią kobiety, a w okresie świątecznym e-commerce B2B wzrośnie o 22% wobec ubiegłorocznego czasu największych zakupów - to niektóre inne ustalenia i prognozy BizRate.

BizRate szacuje, że w III kwartale br. internetowa sprzedaż detaliczna wyniosła 12,43 mld USD, wobec 10,02 mld USD w roku ub. Jednocześnie detal internetowy staje się coraz bardziej detaliczny. W tym samym czasie liczba zamówień on-line wzrosła bowiem aż o 47%, do 101,34 mln, z 69,05 mln, co przekłada się na 15-proc. spadek wartości średniego zamówienia, ze 145 USD do 123 USD.

Wzrost wartości sprzedaży detalicznej on-line jest stabilny w roku bieżącym: sprzedaż po 9 miesiącach jest także o 24% wyższa w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów ub. roku i osiągnęła 37,16 mld USD (rok wcześniej w takim samym czasie zdołano sprzedać za 29,9 mld USD).

BizRate przewiduje, że w IV kwartale sprzedaż internetowa sięgnie 18,35 mld USD, a więc o 22% więcej niż w czasie świątecznych zakupów w roku ub. (wówczas przez Internet kupiono za 15,04 mld USD). W tym momencie dygresja: konkurencyjną prognozę i przy okazji nieco wstrząsającą informację jaką to część całego handlu detalicznego w USA stanowi tak dynamicznie rozwijający się e-commerce prezentowaliśmy całkiem niedawno - http://www.cxo.pl/news/59553.html .

BizRate.com - witryna porównująca oferty różnych sklepów internetowych - przedstawiła także dane ze swojego panelu Online Research Value, z września br. Wśród ankietowanych, 78% kupujących przez Internet dokonało zakupu aby oszczędzić w stosunku do sklepu "tradycyjnego". 96% ankietowanych twierdzi, że porównuje ceny w Internecie przed każdym zakupem. 52% udaje się bezpośrednio do witryny e-commerce, kiedy ma zamiar coś kupić w Sieci. 48% zaczyna zakupy od odwiedzenia pasaży handlowych, stron z porównaniem cen i oferty itp., kiedy wybiera się na e-zakupy. I jeszcze jedna bardzo ważna informacja: 62% kupujących on-line stanowią kobiety.

Najwięcej w Sieci zapłacono w III kw. br. za sprzęt komputerowy (3,09 mld USD), elektronikę (1,97 mld USD), ubrania (1,28 mld USD) i rozrywkę (1,24 mld USD). Najsilniejszy wzrost wielkości sprzedaży w tym okresie odnotowały działy "artykuły spożywcze i wino" (wzrost o 208%), "prezenty i kwiaty" (+198%), "materiały biurowe" (+182%) i rozrywka (+181%).


Zobacz również