EXPO po liftingu

Sezon targów informatycznych w Polsce co roku otwierało styczniowe Komputer Expo. Po 20 edycjach impreza ta zakończyła żywot, ale będzie kontynuowana w zbliżonej formule pod nową nazwą. W dniach 26 - 28 stycznia w Warszawie odbędą się Międzynarodowe Targi Technologii Teleinformatycznych EUROCOM EXPO 2006.

Wedle deklaracji organizatora - którym tak jak dotychczas jest Biuro Reklamy SA - swoją ofertę w Pałacu Kultury i Nauki zaprezentuje ok. 50 wystawców z 5 krajów. Będą to dystrybutorzy sprzętu komputerowego i oprogramowania, dostawcy rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw, pojawią się także integratorzy. Coś dla przedsiębiorstw, sektora edukacji i użytkowników indywidualnych. Pierwszy dzień targów (26 stycznia) dedykowany będzie rozwiązaniom dla biznesu, drugi (27 stycznia) edukacji, a trzeci (28 stycznia) produktom konsumenckich i systemowi Linux.

Jak zwykle zaplanowano także imprezy towarzyszące. Organizatorzy podjęli modny temat roli i pozycji polskiej informatyki na tle innych krajów, zwłaszcza Unii Europejskiej. Aspekt ten podkreślać ma sama nazwa targów - "EUROCOM EXPO". Pierwszego dnia odbędzie debata publiczna "Polska informatyka w zjednoczonej Europie - szanse i wyzwania" - z udziałem przedstawicieli największych polskich firm IT i ekspertów z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji oraz Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Przez minione dwa, trzy lata dało się zaobserwować przygasanie Komputer Expo. Z podobnymi problemami w ostatnim czasie borykały się także inne targi w Polsce i na świecie. Imprezę postanowiono więc nieco odświeżyć, ale jej charakter pozostanie taki sam jak Komputer Expo, zapewne podobnie będzie z "rozmiarami" targów. Przedstawiciele Biura Reklamy SA nie podzielają zdania, że formuła tradycyjnych targów już się bezpowrotnie zużyła. Następuje natomiast coraz większa specjalizacja tego typu imprez. Organizatorzy podkreślają, że widać już jednak pewne symptomy ożywienia w branży wystawienniczej - głównie wzrost liczby zwiedzających.


Zobacz również