Eksplozja bezprzewodowej sieci

Z najnowszego raportu Forrester Research wynika, że bezprzewodowa sieć w Stanach Zjednoczonych osiągnie niebawem rozmiary WWW.

Z badań przeprowadzonych przez Forrester Research wynika, że w połowie amerykańskich i kanadyjskich domów nie korzysta się z przenośnego, bezprzewodowego dostępu do usług sieciowych, a 34% konsumentów stwierdziło, że nie zamierza w ogóle kupować komórkowego urządzenia. 69% z respondentów ankiety, którzy zadeklarowali zainteresowanie bezprzewodowym serfowaniem, oświadczyło, że wybrałoby do tego celu raczej PDA (Personal Digital Assistant), a tylko 51% zdecydowało się na telefon komórkowy. Z kolei dwie trzecie konsumentów ze Stanów Zjednoczonych i Kanady jest w ogóle zdecydowanie niechętne transakcjom dokonywanym za pomocą telefonu komórkowego z dostępem do Internetu.

Według analityków z Forrester Research, sytuacja ta zmieni się jednak, kiedy specjaliści od marketingu poznają nawyki i oczekiwania potencjalnych "bezprzewodowych internautów". Marketingowcy bezprzewodowej sieci powinni zaoferować klientom innowacje, które mogą zastąpić ich stare nawyki serfowania oparte na istniejących platformach technologicznych, zrozumieć potrzeby użytkowników i wykorzystać możliwości stworzenia niszowego rynku usług bezprzewodowego dostępu do sieci. Forrester Research zwraca uwagę na fakt, że musiały upłynąć prawie dwa lata, aby zaczęto kupować online, a obecnie 24% nowych użytkowników sieci dokonuje pierwszych, sieciowych zakupów już w ciągu 6 miesięcy od podłączenia do Internetu.

Optymistyczne prognozy analityków z Forrestera potwierdza raport opublikowany przez Cellular Telecommunications Industry Association, z którego wynika, że ponad 100 mln Amerykanów korzysta z telefonów komórkowych, a tradycyjna telefonia zdobyła pierwsze 100 mln subskrybentów po 91 latach działalności, z kolei telewizji zajęło to 54 lata.

Obecnie w Stanach Zjednoczonych dostawcy bezprzewodowego dostępu do sieci średnio pozyskują nowego subskrybenta co 1,3 s.


Zobacz również