Electronic Arts zamyka główne studio Maxis

Każdy miłośnik gier kojarzy z pewnością studio Maxis - odpowiedzialne m.in. za kultowe SimCity oraz The Sims. Założone w 1987 roku w 2015 prawdopodobnie zakończy żywot decyzją właściciela, potężnego Electronic Arts.

Electronic Arts zdecydowało dziś o zamknięciu głównej kwatery Maxis, znajdującej się w kalifornijskim Emeryville. Stworzone przez studio serie przetrwają - EA zapewnia, że miłośnicy Sims i SimCity nadal będą otrzymywać aktualizacje i rozszerzenia do swoich tytułów. Pracownicy Maxis mają zostać przeniesieni do mniejszych placówek Maxis w Salt Lake City, Redwood Shores, Melbourne i Helsinkach, gdzie zostaną zaoferowane im inne pozycje w firmie, również związane z wymienionymi tytułami. Kto będzie chciał odejść, otrzyma pomoc w znalezieniu kolejnej pracy.

SimCity - flagowe dzieło Maxis (grafika z oficjlanej strony gry)

SimCity - flagowe dzieło Maxis (grafika z oficjlanej strony gry)

Electronic Arts kupiło Maxis Software w 1997 roku. Od tego czasu nie miało zbyt wiele szczęścia, zaliczyło za to kilka spektakularnych porażek - jak rozczarowujące Spore czy też najnowsze SimCity, które miało fatalną premierę, a potem okazało się produktem mocno nieprzemyślanym (wymagało m.in. ciągłego bycia online, co bez trudu dawało się ominąć sprytnym zabiegiem). W oficjalnym oświadczeniu Electronic Arts informuje, że zmiany mają posłużyć konsolidacji sił i skupieniu się na rozwoju aktualnych oraz nowych produkcji.


Zobacz również