Epic: kres możliwości Xboksa 360 coraz bliższy

Starszy producent Gears of War w firmie Epic, Rod Fergusson, twierdzi, że deweloperzy zbliżają się do kresu możliwości Xboksa 360. Natychmiast jednak dodaje, że kolejne tytuły będą prezentować się na konsoli coraz lepiej.

Oficjalna premiera konsoli Microsoftu o roboczej nazwie "Xenon" miała miejsce 12 maja 2005 roku. Xbox 360 napędzany jest zaprojektowanym specjalnie dla niej trzyrdzeniowym procesorem PowerPC taktowanym zegarem 3,2 GHz z 1 MB cache L2, a za generowanie grafiki odpowiada chip ATI Xenos taktowany częstotliwością 500 MHz (patrz też: "Koniec zbrojeń! Konsole idą na wojnę!").

Zdaniem Fergussona deweloperzy rozwijający produkty dla urządzenia Microsoftu zbliżają się do kresu jego możliwości. Jednocześnie podkreśla, że z każdym rokiem programiści uczą się optymalizacji kodu - dlatego z czasem gry powinny prezentować się coraz lepiej. Sama konsola nie zaoferuje już deweloperom zbyt wiele, dlatego teraz będzie się liczył ten, kto lepiej zapoznał się ze sprzętem w ciągu ostatnich trzech lat.

Dodatkowe informacje: "Epic: Developers are reaching the limits of Xbox 360" (w języku angielskim)


Zobacz również