Etyczna sieć, czyli Internetowy Kodeks Postępowania

zanox, lider marketingu internetowego w modelu "płać za sukces", wdrożył w swojej sieci partnerskiej Internetowy Kodeks Postępowania. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w tej branży, mająca na celu promowanie właściwych standardów postępowania i etycznego zachowania.

zanox zrzesza ponad milion podmiotów - wydawców online, reklamodawców i dostawców internetu - działających w ponad dwustu krajach. Tym samym bezapelacyjnie dzierży palmę pierwszeństwa w swojej branży. Mając to na uwadze, firma poczuła się "szczególnie odpowiedzialna ze etyczne postępowanie i przejrzystość rynku marketingu afiliacyjnego" i dlatego opracowała Internetowy Kodeks Postępowania, który ma "świadomie stymulować najwyższą jakość oraz promować wzorce etycznego postępowania w całym sektorze". Przekładając to na język bardziej ludzki, IKP ma po prostu pomóc w zapewnianiu odpowiedniej jakości e-usług, treści (contentu) oraz funkcjonalności technicznej w zakresie handlu i marketingu internetowego. Co istotne, IKP przewiduje sankcje dla potencjalnych nadużyć.

zanox powołał także do życia nowy system prawny oraz wewnętrzny zespół zanox Network Watch, którego celem jest całodobowy monitoring wydajności usług świadczonych w sieci.

Dokument IKP jest dostępny tutaj.


Zobacz również