Europejskie preferencje

Według najnowszych badań na internetowym rynku w Europie dominują cztery amerykańskie firmy. Jednak w szczegółowych sondażach europejskie strony WWW pokonują amerykańskich gigantów.

Według badań przeprowadzonych w listopadzie br. przez firmę MMXI Europe (połączenie Media Metrix, francuskiej Ipsos i niemieckiego instytutu badawczego GFK), cztery amerykańskie firmy (Yahoo!, AOL, Microsoft i Microsoft's MSN) zajmują czołowe miejsca w zestawieniach najczęściej odwiedzanych stron internetowych w Wlk. Brytanii, Francji i Niemczech.

Jednocześnie we wszystkich ww. krajach najbardziej popularne są miejscowe serwisy: T-Online w Niemczech (własność Deutsche Telecom), Wanadoo we Francji (własność France Telecom) oraz Freeserve w Wlk. Brytanii (kontrolowany przez angielską sieć sklepów Dixons). T-Online przyciągnęło 68,5% z 5,3 mln niemieckich internautów, francuskie Wanadoo 51,3% z 2,3 mln serfujących Francuzów, natomiast klientami Freeserve było w listopadzie 35,8% z 7,8 mln brytyjskich użytkowników sieci.

Amerykański serwis Yahoo!, który w październiku zajął pierwsze miejsce w Wlk. Brytanii, w listopadzie został drugim najczęściej odwiedzanym serwisem w trzech wymienionych krajach. Yahoo! zdobyło 33,5% brytyjskiej publiczności, 41,1% rynku francuskiego i 32% niemieckiej populacji internetowej. America Online, bezsprzeczny lider na rynku amerykańskim, zajął trzecie miejsce w Niemczech oraz piąte w Wlk. Brytanii i Francji.

Badania MMXI wykazały także, że Niemcy spędzają online średnio 10,4 dni w miesiącu, Brytyjczycy 8,8, a Francuzi 8,6. Mimo że Amerykanie przebywają w sieci niewiele dłużej choćby od Niemców (11 dni w miesiącu), to ciągle jednak serfują więcej od Europejczyków, spędzając w sieci 513 minut w ciągu miesiąca (mieszkańcy Starego Kontynentu jedynie 253 minuty).

Więcej informacji: www.news.com


Zobacz również