Facebook przeznaczy 10 mln USD na cele charytatywne. Za karę

Facebook zawarł ugodę, na mocy której zapłaci 10 milionów dolarów na cele charytatywne. Serwis został w ten sposób ukarany za bezprawne wykorzystywanie wizerunku swoich użytkowników w reklamach.

Na początku poprzedniego roku Facebook wprowadził tzw. Sponsorowane opowieści, czyli reklamy, z któych mogliśmy dowiedzieć się co polubili nasi znajomi. Z punktu widzenia marketingu jest to fantastyczne rozwiązanie, które zdaniem Sheryl Sandberg, dyrektorki zarządzającej Facebooka, jest nawet trzy razy bardziej skuteczne od standardowej reklamy pozbawionej nazwisk naszych znajomych.

Po kilku miesiącach od uruchomienia wspomnianych reklam do sądu w Kalifornii wpłynął pozew, w którym użytkownicy Facebooka skarżyli się na bezprawne wykorzystywanie ich wizerunku. Chodziło im o to, że serwis nie tylko upubliczniał informacje o tym co polubili, ale również bez ich zgody wykorzystywał ich dane osobowe oraz zdjęcia z profilu.

Jak się okazało, sprawa ta zakończyła się właśnie ugodą (musi ona jednak jeszcze zostać zatwierdzona przez sąd), w myśl której Facebook zobowiązał się do zapłacenia 10 milionów dolarów na cele charytatywne.

Czy sponsorowane opowieści znikną?

Nie, nie znikną. Zgodnie z ugodą, użytkownicy i ich opiekunowie otrzymają jednak możliwość większej kontroli nad tym w jakim stopniu ich działania i działania ich dzieci będą mogły być wykorzystywane przez tę formę reklamy. Ponadto Facebook na swojej stronie internetowej zamieści informację, że pewne dane (nazwiska, polecane strony) mogą pojawić się w reklamach sponsorowanych.

Czy już likwidujecie konta na Facebooku?


Zobacz również