Facebook zmienia regulamin. Legalizuje konkursy organizowane na tablicach

Regulamin Facebooka do tej pory zakazywał organizacji akcji rozdawnictwa gadżetów i wszelkiego rodzaju konkursów na ścianach profili firmowych. Administratorzy stron mieli przykazane, aby wszelkie aplikacje promocyjne realizować za pomocą dedykowanych aplikacji, czyli dodatkowych kart na fanpage’u firmy. Zapisy jednak zostały zmienione i możemy spodziewać się powrotu rozdawania gadżetów na tablicach.

Niewielu użytkowników Facebooka zdaje sobie sprawę, że popularne swego czasu na portalu konkursy polegające na otrzymaniu nagrody za udostępnianie lub “lajkowanie” treści były od jakiegoś czasu w myśl regulaminu niedozwolone. Groziło za to nawet zablokowanie strony. Z tego powodu ostatnio takie konkursy można było spotkać głównie na mniejszych fanpage’ach, które uciekały uwadze administracji Facebooka. Większe firmy albo przestały robić konkursy w ogóle, albo tworzyły w tym celu specjalne aplikacje.

Wydawać by się mogło, że tak już zostanie, a decyzja giganta jest nieodwołalna. Okazuje się jednak, że twórcy serwisu z dnia na dzień ten zapis w regulaminie zmienili, a aplikacje nie są już obowiązkowe. Konkursy można od teraz realizować “z wykorzystaniem natywnych funkcji Facebooka” do których należą kliknięcia Lubię to, komentarze lub wysyłane do administracji strony wiadomości. Zabronione są wyłącznie konkursy polegające na oznaczaniu się użytkowników na zdjęciach.

Ta zmiana z pewnością wpłynie zarówno na to, co użytkownicy będą widzieć na swoich tablicach (wiele firm może nagle zechcieć wykorzystać tą starą-nową możliwość promocji) oraz na pracę osób w agencjach marketingowych (zwłaszcza tych, którzy promocję fanpage’y organizowali właśnie przy użyciu aplikacji). Oczywiście aplikacje konkursowe nadal firmy będą mogły wykorzystać, jeśli mają zamiar przeprowadzić jakąś bardziej skomplikowaną akcję promocyjną. Po prostu przestaje być to wymagane.

źródło: facebook.com


Zobacz również