Facebook zarobił miliardy na reklamach

Zeszły rok Facebook chciał zakończyć z dochodem rzędu 2 miliardów dolarów. Najnowsze statystyki pokazują, że portal był o włos od osiągnięcia tej sumy samymi wpływami z reklam.

Według danych przedstawionych przez eMarketer Facebook zarobił na wyświetlanych w 2010 roku reklamach 1,86 mld dolarów. Zważywszy, że wcześniejsze plany zakładały całkowity roczny dochód w wysokości 2 miliardów można śmiało stwierdzić, że portal przekroczył tę kwotę.

Zyski Facebooka z reklam zwiększają się w astronomicznym tempie. Z raportu serwisu Advertising Age wynika, że już w przyszłym roku portal zarobi na nich 4 miliardy dolarów. Już w tej chwili reklamy wyświetlane w portalu stanowiły 4,7% wszystkich reklam online z rynku amerykańskiego. Do roku 2012 ma to być już 8,8%.

Zobacz również:

Niestety Facebook nie komentuje swoich danych finansowych więc ciężko dokładnie oszacować ile łącznie mógł zarobić w zeszłym roku. Pewnym jest, że serwis społecznościowy zarabia dużo także na mikropłatnościach. Jak informuje Mashable, z każdego dolara wydanego w aplikacjach i grach (np. FarmVille) Facebook zatrzymuje 33 centy.

Mimo tych optymistycznych prognoz wielu komentatorów ciągle jest sceptycznie nastawiona do niedawnej wyceny portalu. Jest on ponoć wart 50 miliardów dolarów.


Zobacz również