"Fallout 3 pozbawiony magii" - wywiad z producentem gry

Nasi koledzy z amerykańskiego serwisu GamePro przeprowadzili krótki wywiad z szefem zespołu tworzącego grę Fallout 3. Todd Howard opowiedział między innymi o specyfice post nuklearnego świata oraz przybliżył kilka ważnych elementów gry. Zapraszamy do lektury.

Jak w świecie Fallouta 3 czuć się będą dotychczasowi fani gry Oblivion? Mamy wrażenie, że zarówno walka, jak i wygląd świata gry, pełnią dużo większą rolę w produkowanym teraz przez was tytule?

Todd Howard: Zasadniczo obie gry są podobnie skonstruowane. Zarówno w Oblivionie jak i Falloucie gracz tworzy postać i przemieszcza się po olbrzymim obszarze robiąc praktycznie wszystko co mu przyjdzie do głowy. Patrząc od tej strony gry są bardzo podobne i to jest jeden z głównych powodów, dla których chcieliśmy stworzyć Fallouta 3. W obydwu tytułach jest podobna ilość akcji. Z jednej strony rzeczywiście prowadzenie walki może się wydawać bardziej skomplikowane niż w Oblivionie ale należy pamiętać, że w Falloucie nie ma magii. Spowodowało to, że chcieliśmy zrobić ile tylko mogliśmy w kontekście walki bronią palną.

Ile Perków planujecie zaimplementować w grze? Możesz podać nam przykłady jednego z dostępnych wcześniej i osiągalnego na wysokim poziomie?

Todd Howard: Perki ciągle są w fazie modyfikacji i ulepszania. Na razie więc nie mogę nic o nich powiedzieć.

Napromieniowanie i mutacja pełnią zasadniczą rolę w świecie Fallouta. Czy możemy spodziewać się, że będą one istotnym aspektem w trakcie rozgrywki?

Todd Howard: Tylko w takiej formie, że są to zjawiska bardzo niekorzystne. Oczywiście napromieniowanie będzie istotnym zagrożeniem dla postaci w grze.

W poprzednich zapowiedziach pochwaliliście się sporą ilością karabinów szturmowych, których będzie mógł używać bohater. Jakich jeszcze broni można się spodziewać w trzeciej części Fallouta?

Todd Howard: Między innymi strzelb, miotaczy ognia, pistoletów i wielu, wielu innych. Tworzymy wielki zakres broni, także tych do walki wręcz.

Czy jesteście szczególnie dumni z jakiegoś tworzonego przez was elementu gry?

Do tej pory stworzyliśmy już kawał wirtualnego świata Fallouta. Przyznam, że jesteśmy niezwykle miło zaskoczeni frajdą jaką daje odkrywanie go w grze. Przyznam jednak, że jesteśmy również nieco zaniepokojeni tym, jak bardzo przybijający jest ciągły widok ruin post apokaliptycznego świata. Jest to nieco depresyjne. Niemniej mamy jeszcze wiele czasu aby wprowadzić wiele zmian. Na razie wszystko wygląda dobrze, a sama gra daje mnóstwo nieliniowej zabawy.

Więcej informacji związanych z Falloutem 3:

Fallout 3 pełen nowości. Poznaj szczegóły

Fallout 3 nie tak rozległy jak Oblivion

Poznaj zarys fabuły Fallouta 3!

Nowe wiadomości o Fallout 3

Bethesda uruchamia oficjalną stronę Fallout 3


Zobacz również