Firefox będzie śledzić historię użytkownika, aby dopasować reklamy?

Na oficjalnym blogu Mozilli pojawiła się informacja o planach zaimplementowania w Firefoxie nowej platformy dla reklamodawców, wydawców treści i użytkowników. Ma zwać się Suggested Tiles i rodzi pytania co do ochrony prywatności.

Kilka wydań wstecz Firefox został wzbogacony o funkcję pokazywania na nowe karcie kafelków ostatnio odwiedzanych stron oraz polecanych przez Mozillę. Teraz ma pojawić się jej rozszerzenie, czyli wspomniane Suggested Tiles. Polegać to będzie na tym, że na kafelkach pojawią się reklamy oraz polecone przez reklamodawców strony. Reklamy te mają być spersonalizowane, a specjalny algorytm będzie badać preferencje użytkownika, jak jednak zaznaczono - przy poszanowaniu jego prywatności. Brzmi to nieco fałszywie, jednak pojawi się nowa opcja w ustawieniach, pozwalająca na wyłączenie Suggested Tiles.

Suggested Tiles (foto: Mozilla)

Suggested Tiles (foto: Mozilla)

Jeżeli ktoś je pozostawi, Mozilla zapewnia, że w celu personalizowania reklam nie będzie używać ciasteczek, ani gromadzić żadnych personalnych danych. Wspomniany algorytm będzie m.in. badać historię odwiedzanych stron oraz to, na jakie linki klika się podczas używania Firefoxa. Nowa platforma wchodzi aktualnie w fazę beta, a plany jej wprowadzenia to późne lato. Nie pojawi się od razu wszędzie, ale będzie dodawana etapami - najpierw Suggested Tiles otrzymają użytkownicy Firefoxa z USA.

Zobacz również:


Zobacz również