Firma na wynos

Wbrew wnioskom z niektórych raportów i analiz, Polska nie jest zaściankiem Europy w zakresie wykorzystania technologii mobilnych. Wdrożeń systemów z tego obszaru jest coraz więcej, a stojące z nimi decyzje wydają się być dobrze przemyślane. Rynek dojrzał na tyle, aby oprócz funkcjonalności rozwiązań mobilnych zaczęto koncentrować większą uwagę na kwestii ich bezpieczeństwa.

Paweł Kubacki, Key Account Manager z firmy AutoGuard SA pokazuje, jaki poziom miniaturyzacji mają wkrótce osiągnąć moduły GPS instalowane w różnego rodzaju urządzeniach mobilnych.

Paweł Kubacki, Key Account Manager z firmy AutoGuard SA pokazuje, jaki poziom miniaturyzacji mają wkrótce osiągnąć moduły GPS instalowane w różnego rodzaju urządzeniach mobilnych.

Urządzenia PDA na stałe wpisały się w schemat pracy firm o strukturach rozproszonych. W Polsce dziesięcioletnią już historię mają rozwiązania mobilne wspomagające elektroniczną wymianę danych pomiędzy centralą firmy a przedstawicielami terenowymi. Na tym polu spore sukcesy ma lubelska Anica System. Jej produkt - ebi mobile - to czołowy polski system klasy SFA (Sales Force Automation), znajdujący zastosowanie w branży FMCG. Na jego wdrożenie zdecydowały się m.in.: Unilever, Henkel, Nastle i Cadbury Wedel.

Oprócz korzyści związanych ze skróceniem czasu obiegu informacji i zwiększeniem efektywności pracy działów sprzedaży, wdrożenie rozwiązań opartych na PDA z modułem transmisji GPRS zapewnia możliwość dokonywania analiz sprzedaży niemal w czasie rzeczywistym. Zapewnia także pełniejszą kontrolę nad zadaniami wykonywanymi przez handlowca w terenie.

Telefon już nie wystarczy

"Być online" to idea która dotyczy nie tylko systemów wsparcia sprzedaży. Coraz więcej firm - nie tylko dużych korporacji - decyduje się na wdrożenie systemów do obsługi mobilnej poczty elektronicznej. Technologia push-email znana jest od dawna. Specjalne usługi transmisji danych dla firm również oferowane są już kilku lat przez operatorów komórkowych. Trzeba jednak przyznać, że rynek ten zdynamizowało dopiero pojawienie się w Polsce Research In Motion (RIM) wraz z jej produktem BlackBerry. Wprowadzone przez trzech operatorów komórkowych urządzenia i usługi BlackBerry dosyć szybko zyskały popularność wśród przedsiębiorstw. Żyjemy bowiem w czasach, kiedy pracownicy w coraz mniejszym stopniu przywiązani są do pracy w modelu biurko-komputer-telefon stacjonarny.

Tomasz Stępiński-Ustasiak, kierownik Działu Technicznego Wsparcia Sprzedaży oraz Michał Baranowski, Data Account Manger z PTK Centertel - występując podczas konferencji Computerworld Mobile & Wireless World - podkreślali, że BlackBerry to nie tylko korporacyjna poczta elektroniczna czy synchronizacja kalendarza. Z produktami RIM dostępna jest również platforma MDS (Mobile Data System), służąca do tworzenia, wdrażania, testowania i zarządzania aplikacjami dla BlackBerry. Dzięki rozwiązaniom middleware możliwe jest stosunkowo szybkie wdrożenie w firmie aplikacji mobilnych, oferujących dostęp do danych z korporacyjnego intranetu i wybranych systemów działających w firmowym środowisku IT. Poszczególne komponenty oferowanej przez RIM platformy dla programistów zapewnić mogą np. oszczędną transmisję danych do urządzeń mobilnych czy zdalną instalację aplikacji i zarządzanie ich wersjami.


Zobacz również