Gamecube przed Xboxem

Na 5 listopada bieżącego roku oddział Nintendo USA zaplanował premierę rynkową konsoli do gier Gamecube.

Data amerykańskiej premiery najnowszej konsoli do gier firmy Nintendo o nazwie Gamecube nie została wybrana przypadkowo, bowiem 3 dni później [tj. 08.11.01] na rynku ma się pojawić konkurencyjny produkt Xbox firmowany przez koncern Micosoft. Nieco wcześniej, bo już we wrześniu konsolę Gamecube będzie można kupić w japońskich sklepach, natomiast klienci europejscy będą musieli poczekać na maszynę do początku przyszłego roku. Dotąd firma nie ujawniła ceny najnowszej konsolib oraz nieznane jest również dokładne wyposażenie, jakie wejdzie w skład standardowego zestawu.

Wiadomo natomiast, że Gamecube zostanie zaopatrzony w port rozszerzeń umożliwiający podłączenie modemu 56K lub urządzenia zapewniającego szerokopasmową transmisję danych, co pozwoli użytkownikom na grę w trybie 'multiplayer'. W momencie premiery rynkowej w sprzedaży znajdzie się 7 gier wykorzystujących możliwości obliczeniowe drzemiące w nowym produkcie.

Za generowanie grafiki odpowiada układ graficzny skonstruowany dla Nintendo przez firmę ATI, procesor o nazwie Flipper czyli zintegrowany chipset, odpowiedzialny za obróbkę graficzną obrazów dwu- i trójwymiarowych. Oprócz funkcji graficznych, produkt ATI umożliwia cyfrową obróbkę materiału dźwiękowego oraz obsługę dodatkowych komponentów, takich jak pamięć systemowa, joystick, napęd optyczny, karta flash, modem oraz urządzenia wideo.

www.nintendo.com


Zobacz również