Garść szczegółów o grafice PlayStation 3

NVIDIA przygotowuje od dwóch lat procesor graficzny do konsoli Sony PlayStation 3. Im bliżej premiery PS3, tym więcej szczegółów wiadomo na temat tego układu.

Prawdopodobnie układ graficzny NVIDII będzie wyposażony w zintegrowany kontroler pamięci obsługującej moduły XDR RDRAM opracowane przez firmę Rambus.

Według ostatnich spekulacji, procesor graficzny w PS3 ma łączyć w sobie rozwiązania układów obecnie dostępnych - NV40 z kilkoma nowościami kolejnej generacji procesorów - NV50. Procesor ten nie będzie obsługiwał DirectX9, OpenGL, lecz wykorzysta własne API opracowane przez Sony. Produkcją układu zajmie się fabryka Sony w Nagasaki oraz zakład OTSS prowadzony wspólnie przez Sony i Toshibę. Procesor ma być wytwarzany w procesie technologicznym 0,65 nm SOI (silicon on insulator).

Jak wynika z powyższych informacji będzie to pierwszy procesor graficzny NVIDII współpracujący z pamięciami XDR. Kości te mogą pracować z częstotliwościami od 3,2 do 6,4 GHz i zapewniają gigantyczne zasoby przepustowości tak niezbędnej w najnowszych urządzeniach elektroniki użytkowej.


Zobacz również