Golono, strzyżono... w 3D

Symulacja włosów i sierści wciąż należy w grafice 3D do czynności kłopotliwych. Miłośników popularnego w Polsce programu MAXON Cinema 4D z pewnością ucieszy więc informacja o kolejnej, drugiej już wersji rozszerzenia Shave and a Haircut.

Jest to, co prawda, dość drogi moduł (300 euro), jednak cena jest w tym wypadku gwarancją jakości: wirtualne owłosienie wygenerowane za pomocą Shave and a Haircut wygląda rzeczywiście realistycznie. Do ciekawszych zmian w nowej wersji należy zaliczyć: znaczące zmniejszenie wymagań dotyczących dostępnej pamięci (wystarczy zaledwie 1/400 tego, co było potrzebne wcześniej!) oraz udoskonalenia w procesie renderowania włosów. Ponieważ owłosienie było dotychczas renderowane przez moduł Shave and a Haircut, włosy nie odbijały się w lustrach lub nie były widoczne przez szkło; aby stały się wówczas widoczne, należało je przekonwertować na wielokąty. Obecnie dostępny jest shader wolumetryczny, który likwiduje tę niedogodność. Poprawiono także antyaliasing oraz udoskonalono narzędzia do ich modelowania, dzięki czemu wygenerowane obrazy mają więcej realizmu. Dodatkowe informacje na temat rozszerzenia znajdziemy na stronie http://www.maxon.de .


Zobacz również