Google celuje w reklamę TV

Google kontynuuje politykę rozszerzenia swojego zasięgu reklamowego. Firma właśnie podpisała umowę z NBC Universal. Jej celem ma być wzmocnienie marki na polu telewizyjnym.

Lider na rynku wyszukiwarek Google oraz koncern medialny NBC Universal doszły do porozumienia, według którego Google będzie sprzedawać swoje reklamy na niektórych kanałach NBC. Jak na razie wiadomo, że w grę wchodzą m.in. MSNBC, Oxygen oraz Sci Fi. Z drugiej strony, gigant z Mountain View zobowiązał się do umieszczenia w sieci reklam NBC oraz udostępnienia koncernowi możliwości korzystania z bazy reklamowej Google AdWords.

Firmy oznajmiły również, że rozpoczną ściślejszą współpracę na polu reklamowym, technologicznym oraz badań. Dalsze plany mówią m.in. o rozszerzeniu działań reklamowych na poziom lokalny (z wykorzystaniem potężnej bazy danych dotyczących najczęściej oglądanych materiałów wideo, którą dysponuje Google).


Zobacz również