Google nabywa Jetpac

Jetpac to firma, która wpadła na pomysł stworzenia usługi rekomendowania miejsc. Niby nic nowego, ale "polecanki" te powstają poprzez analizę zdjęć publikowanych przez użytkowników Instagrama. Teraz skorzysta z tego Google.

Jetpac ogłosiło na swojej oficjalnej stronie, że dołącza do Google i cieszy się z faktu, że w jego strukturach będzie pracować nad nowymi, "ekscytującymi" projektami. Większość pracowników Jetpac trafi do działu Google odpowiedzialnego za rozwój wyszukiwarki, jednak nie wiadomo, do czego dokładnie zostanie wykorzystany przejęty serwis oraz jego algorytmy. Aplikacja Jetpac ma zniknąć z App Store 15 września, więc zapewne Google wciągnie rozwiązania wynalezione przez firmę w swoje usługi.

Technika stosowana przez Jetpac pozwala na automatyczne pozyskiwanie informacji z dużej liczby opublikowanych zdjęć bez ingerencji człowieka. Poza tym usługa Jetpac City Guides analizowała takie rzeczy, jak na przykład... ilość uśmiechniętych ludzi na fotce, co pozwalało ocenić, czy użytkownik aplikacji może czuć się dobrze w widocznym na niej miejscu. W ten sposób stworzono bazę ponad 6 tysięcy miejsc wartych odwiedzenia, która teraz znalazła się w rękach giganta z Mountain View.


Zobacz również