Google najbardziej wartościową marką na świecie

Jedna z największych na świecie firm badawczych, MillwardBrown, opublikowała swój drugi ranking 100 największych na świecie marek. W tym roku na jego czele znalazł się Google, które awansowało z 7. miejsca.

Wartość firmy wyceniono na niemal 66,5 miliarda dolarów. Oznacza to 77-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Drugie miejsce, jak przed rokiem, zajął koncern General Electric, wyceniony na niemal 62 miliardy dolarów. Firma zyskała na wartości 11 procent. Tyle właśnie stracił Microsoft, który w bieżącym roku jest na 3. miejscu, a jego wartość oszacowano na niemal 55 miliardy dolarów.

Na kolejnych miejscach uplasowały się Coca Cola - z marką o wartości ponad 44 miliardów dolarów - oraz China Mobile, której wartość wynosi ponad 41 miliardów USD. W pierwszej dziesiątce wśród firm technologicznych znalazł się jeszcze tylko IBM. Błękitny Gigant uplasował się na 9. miejscu. W ciągu roku stracił on na wartości 7% i został wyceniony na ponad 33,5 miliarda dolarów.


Zobacz również