Google+ w końcu otwiera się na biznes

Serwis społecznościowy Google rośnie w przyzwoitym tempie i ma już 40 milionów użytkowników. Pod koniec września został udostępniony dla wszystkich, a obecnie wprowadza Google+ Pages (Strony Google+), czyli profile o przeznaczeniu biznesowym dla firm, marek i różnych organizacji.

Google

Strony Google+ działają jak Facebook Pages i pozwalają firmom na zaznaczenie swojej obecności w sieci i promocję produktów. Umożliwiają też kontakt z internautami, którzy mogą okazać swoją sympatię i zainteresowanie daną marką poprzez kliknięcie przycisku +1 (odpowiednik Lubię to!) lub dodanie danej firmy do swoich kręgów. Informacja o wprowadzeniu nowych możliwości została podana na blogu Google.

Obecność w sieciach społecznościowych, polecenia w komentarzach i za pomocą przycisków Lubię to! lub +1 to obecnie ważny elementem marketingu w biznesie. Ciekawe jednak, czy firmy zdecydują się na podwójną obecność (Google+, Facebook) i włożą dodatkowy wysiłek w prowadzenie strony w kolejnym serwisie społecznościowym.

Jak to działa?

Dodanie strony jakiejś firmy lub marki do kręgów na Google+ pozwala użytkownikowi na uzyskiwanie bieżących informacji o nowych produktach, ofertach i wydarzeniach z pierwszej ręki. Często takie profile firmowe jako pierwsze podają ważne informacje i stanowią dla użytkownika cenne źródło wiedzy.

Google+ Pages to opcja bardzo podobna do Facebook Pages i większość z 800 mln użytkowników Facebooka wie, jak funkcjonują takie profile biznesowe. Google wprowadza jednak pewne nowinki. Funkcja Direct Connect pozwoli na szybkie otworzenie profilu firmy przez wpisanie formuły +nazwa w wyszukiwarce Google - np. wpisanie +Toyota otworzy stronę Toyoty w Google+.

Czy Strony Google+ się przyjmą?

Firmy posiadające już profil na Facebooku będą musiały się zastanowić, czy chcą wejść także do Google+. Jeśli się na to zdecydują, to pojawią się kolejne pytania. Czy powinny zamieszczać w obu serwisach dokładnie te same informacje? Czy może zrzeszają one odmienną publiczność, która powinna otrzymywać dostosowywane treści?

Biznes musiał długo czekać na to, by Google+ się na niego otworzyło. Zobaczymy jak teraz zareaguje na ten ruch ze strony serwisu społecznościowego i czy zapał firm do korzystania z niego nie osłabł. Jeśli jesteście zainteresowani założeniem swojego profilu biznesowego to możecie tego dokonać na specjalnej stronie Google+.


Zobacz również