Grand Theft Auto 3D

Programiści zatrudnieni w studiu DMA Design opracowują właśnie nową grę z serii GTA. Tym razem rozgrywka toczyć się będzie w całkowicie trójwymiarowym środowisku. Oficjalna premiera gry zapowiadana jest na październik 2001 roku.

Blisko cztery lata temu na rynku elektronicznej rozrywki pojawiła się gra zatytułowana Grand Theft Auto. Niewielu wróżyło jej komercyjny sukces. Stało się jednak inaczej bowiem kilka milionów użytkowników na całym świecie zakochało się w profesji wirtualnego złodzieja samochodów. Teraz developerzy ze szkockiej grupy DMA Design opracowują trzecią część gry, a pieczę nad projektem roztacza firma Take-Two Interactive. Oficjalna premiera GTA3D zapowiadana jest na październik 2001 roku (dystrybucją na terenie Polski zajmie się wydawnictwo Play-It). Wiadomo już, że oprócz wersji na PC powstaną edycje dla konsoli Sony PlayStation 2 oraz Microsoft X-Box.

Użytkownik po raz kolejny wcieli się w postać człowieka wykonującego płatne zlecenia w rodzaju: zamachów, kradzieży, transportu i sabotażu. Akcja GTA3D rozgrywać się będzie w mieście Liberty City (Nowy Jork), gdzie czekać na nas mają trzy olbrzymie dzielnice do spenetrowania. Na Manhattanie znajdziemy głównie budynki biurowe i handlowe, w Brooklynie zostanie zlokalizowana strefa przemysłowa, natomiast New Jersey to przeważnie niska zabudowa, charakterystyczna dla przedmieść. Oczywiście każdy dystrykt będzie posiadać swój niepowtarzalny klimat oraz specyficzną grupę mieszkańców. Cała metropolia funkcjonować będzie dokładnie tak, jak jej rzeczywisty odpowiednik, więc nikt nie powinien narzekać na brak realizmu. Ponadto autorzy zaimplementują cykl dnia i nocy, z dobą trwającą 30 minut.

Po ulicach aglomeracji będziemy poruszać się na własnych nogach (także w trybie biegania) lub za pomocą 40 różnorakich wehikułów. Oprócz samochodów możliwe stanie się przemieszczanie przy użyciu pociągów, łodzi, a nawet helikopterów i samolotów. Adekwatne do rzeczywistości zachowanie każdej z maszyn zapewni precyzyjnie wykonany model fizyczny, opierający się m.in. na 18 specjalnych punktach uszkodzeń. Nie zabraknie rzecz jasna bogatego arsenału środków ofensywnych, ułatwiających przeżycie w niebezpiecznym środowisku wielkiego miasta. Kreatorzy udostępnią nam m.in.: pistolet maszynowy Uzi, karabin snajperski z lunetą, rusznicę przeciwpancerną i miotacz płomieni.

Zupełna nowość, to przeniesienie rozgrywki w trzeci wymiar. Poprzednie części cyklu oferowały jedynie dwuwymiarowy widok z lotu ptaka, natomiast GTA3D pozwoli nam na śledzenie akcji z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Kamery mają pracować na tyle dynamicznie, że ani na moment nie stracimy kontaktu z zachodzącymi na ekranie wydarzeniami. Renderowaniem oprawy graficznej zajmie się autorski engine o zaawansowanych możliwościach. Oprócz bogatej palety kolorów, „silnik” zaoferuje nam liczne efekty specjalne (w tym także atmosferyczne), przedniej jakości tekstury oraz znakomitą prędkość działania.

Podsumowując, gra GTA3D z pewnością stanie się godną sukcesorką swych poprzedniczek. Zapowiadane przez autorów innowacje na pewno pomogą jej w zaskarbieniu sobie sympatii użytkowników. Wygląda na to, że w czwartym kwartale 2001 roku ponownie zapanuje mania na wirtualne napady rabunkowe z bronią w ręku. Ciekawe, jak zareaguje na to wymiar sprawiedliwości?


Zobacz również