Gry komputerowe - więcej pożytku niż mogłoby się wydawać!

Naukowcy z laboratorium badawczego Penn State Media Research odkryli, że gry komputerowe mogą znacząco wspomagać twórcze myślenie. Najważniejsze, by gracz był w dobrym lub złym nastroju - stan relaksu to wróg kreatywności.

Podczas eksperymentu poproszono 98 uczniów o zabawę przy popularnej grze. Tuż po niej przeprowadzono standardowe testy kreatywności, zbadano poziom przewodnictwa skóry (będący wyznacznikiem pobudzenia) i odpytano ochotników o nastrój.

Wyniki były dość zaskakujące: pojawiły się dwie niezależne grupy uzyskujące wysokie noty. W pierwszej znaleźli się gracze, których nastrój był dobry, a poziom pobudzenia - wysoki; zauważono u nich wiele nowych pomysłów pozwalających na rozwiązanie problematycznych testów.

Jednak bardziej interesująca była druga grupa, z niskim poziomem pobudzenia i kiepskim humorem: ci użytkownicy byli znacznie bardziej analityczni oraz potrafili skupić się na szczegółach, dzięki czemu ich wyniki w teście kreatywności również wzrosły.

Co najciekawsze: nie udało się zaobserwować bardziej twórczego myślenia u ludzi, którzy po grze byli zdenerwowani lub zrelaksowani.

Dodatkowe informacje: "Video games can make us creative if spark is right" (w języku angielskim)


Zobacz również