Halflife

Chcieliście przejść Halflife'a? My to zrobiliśmy za ciebie! Naturalnie namawiamy do podjęcia wysiłku próby samodzielnego ukończenia tej wspaniałej gry, ale jeżeli zabraknie wam cierpliwości...

Black Mesa facility

Prowadzenie Gordona Freeman'a przez Black Mesa Research Center będzie wymagać od ciebie dobrego refleksu oraz "szybkich palców" oraz trochę pomocy od twoich kolegów. Ten bardzo dokładny tekst opisze punkt po punkcie co masz zrobić aby uniknąć pułapki obcych.

Pamiętaj jednak: ten opis zepsuje ci całą zabawę - zaprezentowana tu droga przejścia Half-life jest bardzo szybka.

Introduction

Po przejażdżce naszą kolejką strażnik otworzy drzwi do głównego holu 1. Następny strażnik wytłumaczy ci dzisiejsze zadania jakie masz do zrobienia. Będziesz musiał iść za zieloną linią, która zaprowadzi ciebie do pomieszczeń dla personelu. Idź teraz do przebieralni 2 (Map 2) i naciśnij środkowy guzik na panelu sterowania. Załóż na siebie Hazardous EnVironment suit. W czasie kiedy będziesz wysłuchiwał zadziwiające możliwości swojego ubranka idź do swojej 3 prywatnej szafki. Weź baterie. Opuść to pomieszczenie i idź w kierunku głównego holu. Spotkasz tam strażnika który zaprowadzi ciebie do sucurity pass-point i wpuści ciebie tam.

Przejdź przez pass-point i weź windę 5 która ciebie zawiezie na dół. Idź dopóki nie zajdziesz do pokoju kontroli urządzeń. Przejdź obok naukowców i weź kolejną windę także w dół. Ona z kolei zawiezie ciebie do Testing Labs 6. Idź przed siebie, aż zajdziesz do test chamber. Tam dwaj naukowcy powiedzą ci co masz robić.

Nieoczekiwane konsekwencje

Opuść test chamber i idź do małego pomieszczenia gdzie są popsute drzwi. Spotkasz tam czarnego naukowca 7 który użyje skanera aby ciebie wypuścić. Być może będziesz musiał z nim pogadać (klawisz "use") aby poszedł on za tobą. W sali kontroli urządzeń wielki promień energii wysadzi dla ciebie drzwi. Idź dopóki nie dojdziesz do 8. Uważaj na headcrab'a (HC).

Kontynuuj aż dojdziesz do 9 (Map 3). Użyj łoma żeby wybić szkło w drzwiach i przeczołgaj się pod nimi. Wezwij windę 10 i podziwiaj widoki biednych potworków które dostały prądem. Wybij znów szkło w drzwiach i wspinaj się po drabinie w szybie widny. Przy 11 pomóż strażnikowi wybić zombiaków. Po tym możesz wybrać - zabić go i zabrać mu pistolet lub zostawić go przy życiu i następnie pomoże ci on przy 12 (Map 2). Pamiętaj jednak, że on ma nieskończoność amunicji. Zawróć z powrotem do przebieralni 13 i zajrzyj do szafki Guthries'a. Jeśli jesteś ranny jest tam także Apteczka pierwszej pomocy w toalecie.

Jeśli zaprowadzisz strażnika do głównego holu 14 (Map 1, zwróć uwagę na dziurę za biurkiem) on zastrzeli facehugger'a w pokoju komputerowym. Przeczołgaj się się do tego pokoju i załatw ostatki HC. Następnie wdrap się na przewrócony computer 15. Przy 16 wentylacja ma HC w środku. Kontynuuj aż dojdziesz do pass station gdzie zobaczysz strażnika ginącego od ręki zombiaka.

Przeczołgaj się pod zepsutymi drzwiami i użyj przycisku na ścianie aby otworzyć kolejne drzwi. Bądź przygotowany na niemiłą zgraję houndeyes'ów (HE) przy 17 (Map 5). Idź do przodu aż spotkasz kolejną paczkę HE. Tam zobaczysz na prawo od ciebie czerwono oświetlone pomieszczenie (jest tam duży napis 19 nad tym). Na przeciwko 19 są tam drzwi - przejdź przez nie. Zabij HC i wdrapuj się na drabinę aż zobaczysz kolejne piętro. Szybko strzel w pojemniki z gazem - dzięki temu zabijesz szybko przeciwników. Wejdź na sam koniec drabiny i idź w prawo. Zagadaj naukowca aby szedł za tobą do 18. Zabij tam zombiaka a naukowiec otworzy dla ciebie drzwi. Weź amunicje i granaty.

Wróć do 19 w pobliżu czerwono oświetlonego pokoju. Idź przez przesmyk pod tym pokojem. Obce coś rozwali drzwi 19 i zaatakuję cię. Zabij je. Przy 20 będzie HC i ukrywający się naukowca. Wskocz do wody przez małą dziurkę 21 i idź do pomieszczenie gdzie jest kontrolowana woda - przekręć śluzę i wypłyń szybko do 23.

W pokoju będzie ogromna widna. Użyj przełącznika i szybko weź amunicję od zabitego strażnika. Wskocz na windę. HC będzie cię atakowało non-stop. Próbuj je omijać a będą spadały do szybu. Spróbuj iść do apteczki znajdującej się przy 24 (Map 6). Będziesz mógł ją dosięgać jeżeli zeskoczysz nim platforma dojedzie do końca. Następnie spotkasz HE. Zabij to coś. :-)


Zobacz również