Handlowe ożywienie

Z raportu przedstawionego przez eMarketer wynika, że w najbliższym czasie internauci nabiorą większego zaufania do zakupów online i zaczną zwiększać wartość sieciowych zamówień.

Według raportu eConsumer Shoping, ponad 68% amerykańskich użytkowników Sieci do końca bieżącego roku przynajmniej raz zrobi w niej zakupy. Do końca 2003 roku odsetek kupujących ma wzrosnąć do 77%.

Najbardziej ekspansywną grupą klientów sklepów online jest młodzież - badania wykazały, iż 53% nastoletnich użytkowników Sieci w Stanach Zjednoczonych (5,8 miliona osób) w 2000 roku co najmniej raz zrobi zakupy w którymś z sieciowych sklepów. W roku 2003 liczba ta wzrośnie do 9,8 miliona, co stanowi ponad 74 % surfującej młodzieży amerykańskiej. Z raportu eConsumer Shopping wynika również, że w ciągu najbliższych lat średnia roczna wartość zakupów przypadających na jednego internautę wzrośnie z obecnych 627 USD do ponad 1033 USD.

"W najbliższym okresie handel elektroniczny będzie się rozwijał przede wszystkim dzięki nowym użytkownikom Sieci. Jednak po roku 2003 najwięcej pieniędzy w internetowych sklepach zostawią już stali klienci, którzy nabiorą zaufania do tej formy zakupów. Zaczną oni zwiększać wartość zamówień" - twierdzi Daren Allen, analityk z firmy eMarketer.


Zobacz również