"I'm a PC" - nowa kampania reklamowa Microsoftu

Większość internautów zapewne słyszała o popularnych kampaniach marketingowych Apple pod hasłem "I'm a Mac", w których występują wyluzowany młody człowiek, który przedstawia się jako Mac oraz mężczyzna w średnim wieku, w okularach i z brzuszkiem - PC - który ciągle miewa ze sobą problemy. Gigant z Redmond postanowił w ramach swojej kampanii reklamowej pokonać rywala jego własną bronią i wyprodukował spoty "I'm a PC".

Spoty, emitowane w stacjach telewizyjnych oraz w Internecie, są elementem wielkiej kampanii marketingowej "Life Without Walls", kosztującej Microsoft 300 milionów dolarów. Biorą w nich udział zarówno zwykli użytkownicy pecetów, jak i osoby znane i popularne (np. Bill Gates). Kampania ma poprawić wizerunek systemu Windows Vista.

Już same tytuły filmików: "Pride" (ang.: duma) czy "Not alone" ("nie sam") sugerują, iż Microsoft zamierza walczyć o poprawę wizerunku. W jednej z reklam ("Stereotyp") aktor wcielający się w rolę peceta (Sean, inżynier zatrudniony w Microsofcie, aczkolwiek podobny do Johna Hogdmana - Maka z reklam Apple) mówi, iż został wciągnięty w ramy stereotypu, zaś kolejne kadry spotu mają temu twierdzeniu zaprzeczyć.

Najśmieszniejsze parodie reklam Apple

Posiadacze pecetów już wcześniej poczuli się dotknięci kampanią Apple "Hello, I'm a Mac. And I'm a PC" i odpowiedzieli własnymi, amatorsko rejestrowanymi filmami parodiującymi spoty firmy z Cupertino, które publikowali w Sieci. Starcie pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami "jabłek" znalazło odzwierciedlenie również w ośmieszaniu innych rozwiązań firmy Steve'a Jobsa.


Zobacz również