IBM: patent na reklamy w filmach

Koncern IBM złożył wniosek o zarejestrowanie patentu na nowy sposób umieszczania reklam w filmach wydanych na DVD - informuje serwis ArsTechnica.com. Przewiduje on, że reklamy będą wyświetlane podczas filmu (a nie tylko przed nim) i że nie będzie można ich przewijać.

Takie rozwiązanie raczej nie będzie stosowane we wszystkich filmach wydanych na DVD - chodzi raczej o wprowadzenie możliwości oferowania filmów w niższej cenie niż obecnie, ale za to z reklamami. Złożony przez IBM-a wniosek patentowy przewiduje, że reklamy będą wyświetlane podczas odtwarzania filmu - w pewnym momencie będzie on zatrzymywany i przez pewien określony czas prezentowane będą reklamy (których nie będzie można przyspieszyć). Taka przerwa może być powtarzana kilka razy w czasie odtwarzania filmu.

Technologia, którą chce opatentować IBM, ma pozwolić na wprowadzenia na rynek filmów na DVD w dwóch wersjach. Pierwsza - standardowa - będzie pozbawiona reklam i będzie kosztować tyle, ile obecnie trzeba zapłacić za film wydany na DVD. Druga wersja "okraszona" będzie reklamami - ale za to jej cena ma być zdecydowanie niższa. To rozwiązanie ma również być wykorzystane w filmach przeznaczonych do wypożyczalni - klient będzie mógł wybrać, czy za wypożyczenie najnowszego hitu chce zapłacić standardową stawkę, czy też zdecyduje się na obejrzenie kilku reklam (co pozwoli mu na zapłacenie niższej ceny).

Nie wiadomo na razie, kiedy możemy spodziewać się w sprzedaży pierwszych takich filmów. Wniosek patentowy IBM-a można znaleźć na stronach Amerykańskiego Biura Patentowego.


Zobacz również