IQ z bezpieczeństwa

CarbonMedia przedstawia wyniki badań dotyczących świadomości zagrożeń występujących podczas korzystania z sieci.

Nowojorska firma CarbonMedia opublikowała wyniki badań świadomości co do zagrożeń bezpieczeństwa przy pracy w sieci. Ankietę "Security Awareness IQ" przeprowadzono na 2000 osobach, które odwiedziły witrynę www.security-iq.com i wypełniły tam specjalny "test na inteligencję".

Frederic V. Farcy, prezes firmy CarbonMedia, stwierdził, iż - jego zdaniem - przyjęty sposób badania jest w stanie wykazać rzeczywistą świadomość problemów, jakie można napotkać w Internecie. Z lektury raportu zatytułowanego "Internet, Bezpieczeństwo i Ty" wynika, iż najlepiej w teście wypadli mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, następnie Europejczycy, Kanadyjczycy i Australijczycy. Jedynie niecała połowa wszystkich respondentów (46%) była świadoma, że podczas korzystania z sieci ich komputer może zostać zainfekowany wirusem. Raport pokazał również, że słabsza jest świadomość związana z kwestiami bezpieczeństwa wśród pracowników dużych firm. Raport wykazuje, iż 22% respondentów używa bardzo prostych do zapamiętania haseł systemowych, czyli takich, które można łatwo złamać. Ponadto 50% respondentów przyznaje, iż nigdy nie zmienia haseł, a tyle samo nie korzysta z szyfrowania poczty elektronicznej nawet podczas przesyłania poufnych, firmowych informacji. Znaczna część respondentów obawia się jednak dokonywać zakupów online. Ponad 30% badanych osób zadeklarowało, że nigdy nie kupuje nic w Internecie, obawiając się podawania numeru karty kredytowej.

Frederic V. Farcy podsumował wyniki stwierdzeniem: "Właściwie można się było tego spodziewać. Ludzie przedkładają wygodę i szybkość korzystania z sieci nad ograniczające swobodę zasady bezpieczeństwa".

Pełny raport firmy CarbonMedia jest dostępny pod adresem: www.carbonmedia.com/top_nav/download_area.htm


Zobacz również