Ile można zyskać na wdrożeniu telefonii internetowej - poradnik dla przedsiębiorców

Wdrożenie telefonii internetowej w przedsiębiorstwie pozwala nie tylko na optymalizację kosztów, ale zapewnia też możliwość korzystania z szeregu dodatkowych przydatnych możliwości.

Telefonia internetowa (VoIP) była dekadę temu bardzo popularna w Polsce wśród "zwykłych" internautów odrzucając jednocześnie od siebie przedsiębiorców z powodu zbyt niskiej jakości rozmów. Z czasem dzięki wojnie cenowej pomiędzy operatorami skutkującej obniżeniem cen usług telekomunikacyjnych telefonia internetowa straciła wyraźnie na znaczeniu. Dzisiaj mamy jednak wyraźny sygnał, że ponownie odzyskuje wigor przede wszystkim na rynku biznesowym, co potwierdzają dane UKE:

- na koniec 2014 r. operatorzy telefonii IP posiadali 1,34 mln abonentów (ponad 150 tys. więcej w 2013 roku)

- liczba przeniesionych numerów w porównaniu do 2013 r. zwiększyła się o około 200 tys i wyniosła blisko 300 tys (decydowali się na to przede wszystkim klienci biznesowi)

Co się stało? Dlaczego przedsiębiorstwa zaczęły interesować się VoIP?

Telefonia internetowa zapewnia obecnie znacznie lepszą jakość rozmów nie ustępując pod tym względem tradycyjnej telefonii. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą liczyć na spore oszczędności sięgające nawet 60%.

"Telefonia VoIP jest dobrym uzupełnieniem i tańszą oraz bardziej funkcjonalną alternatywą dla telefonii stacjonarnej. W zasięgu sieci Wi-Fi użytkownik może wykonywać i odbierać połączenia kierowane na stacjonarny numer za pośrednictwem swojego telefonu komórkowego. VoIP daje też dostęp do usług dodatkowych – infolinii, kolejkowania i przekierowywania połączeń czy ustawiania oraz nagrywania powiadomień głosowych. Takich możliwości nie daje ani telefonia komórkowa, ani stacjonarna" – wyjaśnia powody rosnącej popularności telefonii VoIP Piotr Mazurkiewicz z easyCALL.pl, czyli największej telefonii internetowej w Polsce.

Piotr Mazurkiewicz, Członek Zarządu easyCALL.pl

Piotr Mazurkiewicz, Członek Zarządu easyCALL.pl

Głównym atutem telefonii internetowej przyciągającym przedsiębiorstwa nie są jednak wcale niższe koszty, lecz dodatkowe usługi takie jak np. wirtualna centrala, dzięki której można – z poziomu internetowej przeglądarki – zarządzać siecią telefoniczną w firmie i skorzystać z systemu zapowiedzi głosowych (IVR).

"Dzięki usłudze IVR możliwe jest ustawienie różnych wariantów zapowiedzi w zależności od pory dnia, numeru osoby dzwoniącej czy danych wprowadzonych przez klienta z klawiatury telefonu. Jeśli kiedykolwiek ktoś z czytelników dzwonił na infolinię czy do centrali firmy a w słuchawce „automatyczny” głos zachęcał do wybrania numeru w celu połączenia z danym działem, to najprawdopodobniej była to właśnie linia VOIP." - tłumaczy Piotr Mazurkiewicz, Członek Zarządu easyCALL.pl.

Firmy zwracają też uwagę na takie możliwości jak:

- przekierowywanie połączeń: system przekieruje rozmowę na zdefiniowany wcześniej numer telefonu komórkowego a w razie braku możliwości połączenia wyśle powiadomienie sms-em i/lub mailem o nieodebranym połączeniu

- stworzenie systemu telekonferencyjnego, który nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu, czy oprogramowania (wszystko odbywa się za pośrednictwem internetowej przeglądarki)

Zapoznaj się z poradnikiem easyCALL.pl

Jeżeli jesteś zainteresowany tym zagadnieniem polecamy zapoznanie się z poradnikiem przygotowanym przez easyCALL.pl.

Telefonia internetowa - poradnik easyCALL.pl

Telefonia internetowa - poradnik easyCALL.pl

Znajdziesz tam dokładny opis możliwości zapewnianych przez usługę telefonii internetowej oraz wyliczenia dotyczące oszczędności jakich możesz oczekiwać .

Pobierz: poradnik easyCALL.pl "Jak zoptymalizować wydatki firmy obniżając koszty telekomunikacyjne"


Zobacz również