Intel stawia na Internet, Linuxa i Celerony

Intel ogłosił nową strategię rozwoju firmy i zapowiedział zwrot w kierunku Internetu oraz urządzeń przenośnych.

Intel przedstawił na targach w Las Vegas nową strategię rozwoju firmy oraz ogłosił, że nie będzie już koncentrować się na produkcji procesorów, bowiem rynek komputerów jest już nasycony. Ponad połowa gospodarstw domowych w USA jest wyposażona w komputer, a w Unii Europejskiej i Japonii odsetek ten stanowi już ok. 25%. Firma zamierza zatem ewoluować w kierunku rynku urządzeń przenośnych oferujących dostęp do Internetu. Jak powiedział Claude Leglise, wiceprezes Intela: "W ciągu najbliższych 3 lat rynek ten zwiększy się z kilkuset tysięcy do ponad 2 mln urządzeń".

Intel zamierza sprzedawać poprzez firmy telekomunikacyjne i dostawców usług internetowych urządzenia i aplikacje. Nie będą one jednak oparte na systemach Windows, ale na Linuxie. Na razie nie ujawniono, o jaką konkretnie dystrybucję Linuxa chodzi. Przenośne zestawy Intela mają być wyposażone w procesory Celeron oraz zdolne do połączenia z Internetem poprzez dial-up, DSL (Digital Subscriber Line) oraz modem kablowy. W celu rozwoju nowej strategii Intel zamierza współpracować z japońskim NEC, amerykańskim Lucent i francuskim Laser Galeries Lafayette.

Więcej informacji: www.idg.net/

www.intel.com


Zobacz również