Intel zaprezentował benchmark DirectX 12

DirectX to technologia, bez której nie mogą obejść się współczesne gry oraz większość aplikacji do obróbki multimediów. Intel zaprezentował właśnie, jak sprawuje się w praktyce wersja z numerem 12.

Aktualnie około 70% komputerów z systemem Windows używa DirextX 11, jednak jego czas wkrótce przeminie, zastąpiony nową generacją. Testy przeprowadzono przy użyciu aplikacji 3DMark, a mierzyły one takie parametry, jak wydajność GPU i procesora, a także zużycie energii. DirectX 11 nieraz zacinał się, zaś zużycie energii wzrastało podczas zwiększania się złożoności obrazu (jak rosnąca ilość animowanych obiektów, itp). Gdy przełączono test na DirectX 12, od razu spadł pobór mocy przy jednoczesnym polepszeniu jakości grafiki i płynnej animacji.

DirectX 12 lepiej rozdziela zadania dla rdzeni procesora, co pozwala lepiej zbalansować pobór energii - w stosunku do DirectX 11 wynosił on nawet i 50% przy tych samych scenach. W miejscach, gdzie frame rate wynosiło 19, pod kontrolą "dwunastki" było to aż 33 fps przy takim samym użyciu energii. Brzmi to pięknie, jednak najszybciej wprowadzenia DirectX 12 można spodziewać się w lecie 2015 roku. Zainteresowanie produkcją wspierających je kart graficznych wyraziły Nvidia oraz AMD. Ich wprowadzenie nie oznacza od razu konieczności wymiany sprzętu - mają być kompatybilne z 50% podzespołów, jakie obecnie znajdują się na rynku. DirectX 11 ma już swoje lata - ukazał się w 2008 roku i jest wspierany przez systemy Windows od Vista wzwyż, ale póki co nie wiadomo, czy Microsoft zdecyduje się na wprowadzenie obsługi "dwunastki" w Windows 7, czy też będzie starał się obsługą tej technologii zachęcić użytkowników do przejścia na "ósemkę" lub planowaną "dziewiątkę".


Zobacz również