Internet kontra TV

Z badań firmy Myers Group wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat na reklamę w Internecie zostanie przeznaczonych więcej pieniędzy niż na reklamy telewizyjne.

Nowojorska firma Myers Group, zajmująca się od 20 lat badaniami ekonomicznymi dotyczącymi inwestycji w media, opublikowała raport, z którego wynika, że globalne wydatki na reklamę internetową wzrosną z 5,25 mld USD w br. do 45,5 mld w roku 2005. W Stanach Zjednoczonych przewiduje się wzrost wydatków na sieciową reklamę z 4,32 mld USA w roku 2000 do 32,5 mld USD w roku 2005. Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym samym okresie z obecnych 16,8 mld USD jedynie do poziomu 19,2 mld USD.

Myers Group przewiduje też, że w ciągu pięciu lat Niemcy staną się liderem na europejskim rynku reklamy online oraz zapowiada masowe otwarcie się chińskiego rynku internetowego. :Internet stanie się pierwszym medium, które umożliwi bezpośredni dostęp do rynku chińskiego. Wprawdzie chiński rząd będzie starał się w jak największym stopniu kontrolować rozwój sieci, ale nie może pokonać całego Internetu" - twierdzi Jack Myers.

Według firmy Jupiter Communications, Internet jako medium reklamowe posiada znaczącą przewagę nad telewizją, choćby dlatego że może docierać do potencjalnych klientów w czasie godzin ich pracy, podczas gdy z telewizji korzysta się leżąc w domu na sofie. Z badań firmy wynika także, że w przypadku 42% internautów korzystanie z Internetu ograniczyło czas, jaki poświęcają na oglądanie telewizji.


Zobacz również