Internetowa informacja telefoniczna

Dzięki Audiopoint z sieciowego serwisu informacyjnego mogą korzystać osoby nie mające dostępu do komputera.

Z zasobów Internetu od niedawna mogą korzystać także osoby nie mające dostępu do sieci czy też nawet komputera. W Stanach Zjednoczonych funkcjonują już serwisy, które umożliwiają "telefoniczne wyszukiwanie" informacji publikowanych w Internecie. Dotychczas odbywało się to nie całkiem automatycznie - klient dzwonił do wyspecjalizowanego biura obsługi, zadawał pytanie, a następnie pracownicy biura wyszukiwali informacje na dany temat w sieci i przekazywali je klientowi drogą telefoniczną.

Amerykański serwis AudioPoint.com rozpoczął oferowanie w pełni zautomatyzowanych usług o podobnym charakterze. Użytkownicy serwisu muszą dokonać jednorazowej rejestracji na stronie www.myaudiopoint.com i określić profil informacji, jakimi są zainteresowani. Do korzystania z usługi potrzebny jest jedynie telefon (stacjonarny lub komórkowy). Wystarczy zadzwonić pod numer 888-38-AUDIO, wybrać słownie interesującą kategorię i odsłuchać informacje z wybranego, konkretnego tematu. Dostępne kategorie to - pogoda, ruch drogowy, wiadomości z dziedziny biznesu, sportu czy rozrywki. W razie problemów użytkownik może wypowiedzieć słowo "HELP", aby uzyskać szczegółowe wskazówki dotyczące nawigacji w Audiopoint.

Nad działaniem serwisu czuwa zaawansowany system rozpoznawania mowy opracowany przez firmę Speechworks. Usługa na razie dostępna jest jedynie w niektórych rejonach USA. Korzystanie z niej jest całkowicie bezpłatne (nie nalicza się nawet opłat za połączenia telefoniczne), lecz komunikaty przerywane są co jakiś czas krótką (5-10 sekundową) reklamą.


Zobacz również