Internetowa oaza

Dubaj, portowe miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ma szansę stać się jednym z głównych ośrodków nowej gospodarki.

Dubaj - miasto leżące na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich - prowadzi jedną z największych na świecie internetowych akcji promocyjnych. Celem inicjatorów promocji jest uczynienie z miasta centrum nowej gospodarki na Półwyspie Arabskim.

Projekt o nazwie DIC (Dubai Internet City) ma przyciągnąć do Zjednoczonych Emiratów Arabskich inwestorów z całego świata - szczególnie związanych z branżą komputerową. Zdaje się, że lokalne władze obrały słuszną strategię. W mieście swoje przedstawicielstwa otworzyły już takie firmy, jak Microsoft, Oracle, IBM, Compaq, Sun Microsystems oraz Hewlett Packard - a wszystko to w niewiele ponad pół roku (projekt uruchomiono w październiku 2000 r.).

Kolejnych inwestorów do Dubaju mają ściągnąć zwolnienia z podatku oraz gwarancja utrzymania 100% udziałów w tworzonych na tym terenie przedsiębiorstwach. To nowość - w krajach arabskich firmy zagraniczne mogą mieć jedynie ograniczony udział w lokalnych przedsięwzięciach.

Władze Dubaju mają nadzieję stworzyć w ten sposób lokalne centrum nowej gospodarki. Realizowany projekt Dubai Internet City jest jedynie częścią większego planu uczynienia z Dubaju arabskiego Hongkongu. Jego uzupełnieniem będą programy: Dubai Media Free Zone (mający skłonić do inwestowania na Półwyspie Arabskim światowych potentatów medialnych) oraz Dubai's Ideas Oasis (umożliwiający finansowanie nowych projektów internetowych).


Zobacz również