Inwazja elektronicznej rozrywki

Organizacja The Pew Internet & American Life Project opublikowała interesujący raport podsumowujący badania nad wpływem gier komputerowych na życie studentów amerykańskich.

Z opublikowanego raportu jasno wynika, że granie w gry komputerowe jest nieodłącznym elementem codziennego życia większości spośród badanych studentów. Badaniem objęto 1162 studentów z 27 ośrodków studenckich i nie było wśród nich ani jednej osoby, która nie miałaby styczności z grami komputerowymi - 65 procent z nich gra regularnie.

Według raportu, studenci uznają granie za znakomity sposób na spędzanie wolnego czasu z przyjaciółmi, a 20 procent z nich twierdzi że gry pozwoliły im nawiązać nowe znajomości lub scementować już istniejące. Ponadto 48 procent studentów przyznało się, że zabawa z grami zabiera im czas potrzebny na naukę, a ponad 1/3 z nich przyznała się również do grania podczas zajęć.

Co ciekawe, spośród badanych studentów kobiety częściej grają regularnie w gry komputerowe i wideo (60 procent z badanych), niż mężczyźni (tylko 40 procent), mimo tego, że liczba osób przyznających się do zabawy grami był podobna wśród mężczyzn i kobiet. Inna jest jednak motywacja – mężczyźni częściej sięgają po gry dla samej zabawy, a kobiety zwykle robią to dla zabicia czasu.


Zobacz również