Jak mierzyć, to wysoko

Raport Webmergers stwierdza, iż firmy internetowe wolą robić interesy z wielkimi korporacjami niż z klientami indywidualnymi.

Raport amerykańskiej firmy Webmergers stwierdza, iż internetowe przedsiębiorstwa coraz częściej nastawiają się na obsługę innych podmiotów gospodarczych, a nie klientów indywidualnych. Badania przeprowadzone na 125 "dotcomach" wykazały, że dwie piąte z nich postrzega przyjęcie takiego modelu jako możliwość przetrwania zastoju na rynku internetowym.

47% z 90 uwzględnionych w badaniu firm internetowych dotychczas działających w sektorze konsumentów indywidualnych (B2C) przestawia się na sektor usług dla firm (B2B). Dominują tutaj huby internetowe, będące platformami skupiającymi kupujących i sprzedających online. Z kolei jedna trzecia spośród 35 firm już wcześniej prowadzących działalność B2B zamierza skupić się na wielkich koncernach, zwłaszcza tych z listy Fortune 1000, skupiającej najbogatsze korporacje świata.

Według raportu Webmergers.com, w sektorze B2C mocno ograniczane będą wydatki na kampanie marketingowe. Co trzecia z tych firm zmienia również model pozyskiwania swych dochodów, a 16% zamierza nawet uruchomić działania w ramach Starej Gospodarki. Myślą one o połączeniu strategii internetowych z konwencjonalnym biznesem.


Zobacz również