Jak zlikwidować błąd o braku pamięci na Androidzie?

Jeśli widzisz informację o brak wystarczającej ilości pamięci na swoim smartfonie lub tablecie z systemem Android, a równocześnie wiesz, że miejsce w pamięci jest, musisz wykonać kilka prostych czynności, aby zlikwidować ten problem.

Aby zwolnić wystarczającą ilość miejsca, żeby bez problemu instalować aplikacje i gry, należy oczyścić cache urządzenia. Warto dodać, że informacja o niedostatecznej ilości pamięci pokazuje się często, gdy przerzuca się duże ilości danych z karty/na kartę pamięci. Cache można oczyścić ręcznie lub za pomocą aplikacji - np. AppCacheCleaner.

Można także oczyścić cache ręcznie - wówczas wejdź w Ustawienia, a następnie w Pamięć. Znajdź Dane pamięci podręcznej - naciśnij tą opcję i potwierdź chęć usunięcia danych z pamięci podręcznej. Możesz także sprawdzić Zdjęcia, filmy, czy nie masz tam zbędnych mediów, które zajmują miejsce na dysku. Jeśli używasz np. Google Photo, możesz usunąć je z urządzenia, ponieważ w każdej chwili będą dostępne na serwerze. Jeśli nie używasz - dobrze pomyśleć o przerzuceniu ich na komputer. Możesz także wejść w Aplikacje i sprawdzić każdą kolejno - a zwłaszcza WhatsApp, w której gromadzą się przesyłane dane. Po oczyszczeniu cache i wykonaniu wymienionych czynności sprawdź, czy teraz możesz pobrać i zainstalować wybrane aplikacje.

Zobacz również:

W przypadku użycia AppCacheCleaner, jej działanie jest bardzo proste. Uruchom aplikację i pozwól, aby przeskanowała urządzenie. Po przeskanowaniu wybierz opcję Clear i gotowe.


Zobacz również