Jednorazowe DVD się nie sprawdzają?

Teksańska sieć sklepów H-E-B wycofuje ze swojej oferty filmy na jednorazowych płytach DVD, opracowanych przez amerykańską firmę Flexplay. Przedstawiciele H-E-B (sieć brała udział w testowej sprzedaży nośników) tłumaczą, że płyty nie sprzedawały się zbyt dobrze - klientów odstraszała przede wszystkim ich wysoka cena (ok. 7 USD).

Jednorazowe płyty DVD-Video wprowadziła na rynek kilka tygodniu temu firma Disney - nośniki takie w dwie doby po wyjęciu ze specjalnego opakowania ulegają samozniszczeniu. Krążek kosztuje ok. 7 USD - kupić je można m.in. w supermarketach. Przy okazji premiery nośników, przedstawiciele Disney'a mówili, że ich produkt może sprawić, że zwykłe sklepy staną się z czasem konkurentami dla wypożyczalni DVD - będzie w nich można kupić za stosunkowo niewielką cenę wszelkie dostępne w wypożyczalniach filmy, bez potrzeby troszczenia się o zwrot dysku.

Niestety, wydaje się, że oferta taka nie przypadła klientom do gustu - przedstawiciele sieci sklepów H-E-B mówią, że płyty nie sprzedają się zbyt dobrze i dlatego zostaną wycofane z oferty. Nośniki cały czas sprzedawać będzie kilka innych sieci sklepów, aczkolwiek ich przedstawiciele potwierdzają, że zainteresowanie jednorazowymi DVD nie jest zbyt duże.

Z pewnością nie bez znaczenia jest cena takiej płyty - 7 USD ("zwykłe" wypożyczenie filmu na DVD kosztuje ok. 2 USD). Wpływ na decyzję H-E-B miały prawdopodobnie również głosy ekologów, którzy narzekali, że jeśli nowy pomysł Disney'a spotka się z dużym zainteresowaniem klientów, to rocznie na śmietniki trafiać będą tony "zużytych" filmów.


Zobacz również